تعمیرگاه ستفیکس
متخصصان سیاست های فضایی مطرح كردند

جنگ بر سر زباله های فضایی!

جنگ بر سر زباله های فضایی!

تعمیركار: متخصصان سیاست های فضایی معتقدند كه شاید مشكل زباله های فضایی، به نظامی شدن فناوری های مربوط و نهایتا جنگ منجر شود.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، متخصصان قوانین و سیاست های فضا باور دارند كه مشكل زباله های فضایی، بیشتر از اینكه یك مشكل فنی باشد، به معضلی برای امنیت ملی تبدیل گشته است.
زباله های فضایی كه در حال گردش به دور زمین هستند، مانعی بر سر راه ماموریت های انسان در فضا محسوب می شوند. به نظر متخصصان، از آنجائیكه فعالیت های فضایی، در سیاست های جغرافیایی زمین ریشه دارند، چالش زباله های فضایی، در گرو نظامی سازی فناوری های فضایی است.
زباله های فضایی، اشیای ساخت انسان هستند كه از فعالیت های آنها در فضا به جا مانده اند. به مرور زمان، این اصطلاح، اشیای بزرگتری همچون ماهواره های از كار افتاده، قطعات به جا مانده از فضاپیماها و ابزار مورد استفاده فضانوردان را هم در بر گرفت.


صدمه های ناشی از زباله های فضایی در حال گردش و صدمات آنها به تجهیزات و افراد حاضر در ماموریت ها، غیر قابل انكار است. زباله های فضایی در هر اندازه ای كه باشند، برای انسان و فضاپیماها، خطرناك و حتی كشنده هستند.
"آژانس فضایی اروپا"(ESA) در سال 2018 تخمین زد كه به خاطر وجود زباله های فضایی، حدود 500 مورد شكستگی، برخورد، انفجار و یا قطعه قطعه شدن فضاپیماها رخ داده است.
گفتنی است كه بعضی از این اتفاقات، ناشی از تصادف های فضایی هستند و هر تصادف فضایی، بیشتر از 2300 قطعه زباله از خود به جا می گذارد. به گزارش ناسا، اولین تصادف فضایی در سال 1996 و با برخورد یك موشك تقویت كننده اروپایی و یك فضاپیمای فرانسوی پیش آمد. همین تصادف، زباله های فضایی بسیاری را به جا گذاشت و تصادفات بعد هم تاثیر بزرگی بر افزایش زباله ها داشت.
به قول متخصصان، با نظامی سازی فناوری های مربوط به این زمینه، امكان دارد پاكسازی زباله های فضایی، به شكل گیری جنگ منجر شود.



1397/08/24
22:43:29
5.0 / 5
4380
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار