تعمیرگاه ستفیکس

عدم نیاز به جراحی قلب نوزادان با ضربان ساز جدید

عدم نیاز به جراحی قلب نوزادان با ضربان ساز جدید

تعمیركار: ابداع یك ضربان ساز كوچك جدید، احیانا نیاز به انجام جراحی های سخت و پرخطر بر روی نوزادان را رفع خواهد نمود.



به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، به طور معمول، برای تعبیه یك دستگاه ضربان ساز روی یك نوزاد، جراحی باز قفسه سینه ضروری می باشد، در حالیكه یك مدل جدید و كوچك از ضربان ساز كه توسط محققان توسعه یافته، تنها چیزی كه برای تعبیه نیاز دارد، یك برش كوچك است.

این پیشرفت، باعث عمل جراحی كوتاه تر، درد كمتر و بهبود سریع تر خواهد بود.

این دستگاه با استفاده از همكاری بین سیستم بهداشت ملی كودكان ایالات متحده و شركت فناوری پزشكی Medtronic PLC توسعه داده شده است.

حجم این دستگاه حدود یك سانتیمتر مكعب یا به اندازه یك بادام است و هنوز تصویری از آن منتشر نشده است.

برای وارد كردن آن به بدن، یك برش به اندازه یك سانتیمتر درست زیر قفسه سینه زده می گردد و دو لوله از آن برش وارد بدن می شوند. سپس یك دوربین آندوسكوپی از یكی از این كانال ها وارد می گردد و به قلب می رسد. سیم برق الكتریكی ضربان ساز هم از كانال دیگر وارد می گردد.

جراح به وسیله تصویر زنده دوربین، سیم را به اپیكارد(epicardium) متصل می كند كه غشایی است كه لایه داخلی پریكارد (كیسه ای كه قلب را در بر می گیرد) و سطح بیرونی قلب را شكل می دهد.

سپس پورت دسترسی به همراه غلاف ها حذف می گردد و دستگاه ضربان ساز با استفاده از برش به قفسه سینه وارد می گردد و سپس برش بسته می گردد.

این روش به صورت موفقیت آمیزی بر روی هشت بچه خوك بیهوش مورد آزمایش قرار گرفت و به صورت متوسط كمتر از یك ساعت زمان برد. در حالیكه در مقابل، روش های سنتی امكان دارد چند ساعت طول بكشند.

دكتر "روحان كومتكار" كه این پژوهش را تحت هدایت دكتر "چارلز برول" رهبری می كرد، اظهار داشت: قرار دادن یك ضربان ساز در یك نوزاد با انجام جراحی روی یك فرد بالغ متفاوت می باشد چون كه قفسه سینه و رگ های خونی كودكان، كوچك و باریك است.

وی اضافه كرد: با حذف نیاز به برش وسیع جناغ و باز كردن دنده ها و باز كردن قفسه سینه برای ایمپلنت ضربان ساز، روش ما می تواند زمان جراحی را كم كند و به كاهش درد كمك نماید.

پس از آزمایش های بیشتر و تكمیل آزمایشات بالینی، امید است كه این ضربان ساز بتواند نه تنها در نوزادان بلكه در بزرگسالان هم استفاده گردد.

كومتكار یكی از نمونه های اولیه این دستگاه را در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در جلسات علمی انجمن قلب آمریكا ۲۰۱۸ در شیكاگو رونمایی خواهد نمود.




1397/08/19
14:52:26
5.0 / 5
4493
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار