تعمیرگاه ستفیکس

به اشتراك گذاری فناوری برای توسعه كیت تشخیص طبی نانویی

به اشتراك گذاری فناوری برای توسعه كیت تشخیص طبی نانویی

به گزارش تعمیركار دو شركت فعال در حوزه تشخیص طبی قراردادی امضاء كردند تا با به اشتراك گذاری توانمندی های خود مبادرت به توسعه و تولید كیت های تشخیص طبی مبتنی بر نانوذرات طلا كنند.



به گزارش تعمیركار به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شركت سونا نانوتك (Sona Nanotech) اعلام نمود كه قرارداد همكاری مشتركی با شركت اكسپدئون منعقد كرده است تا روی توسعه تست های تشخیص طبی كار كنند.
بر اساس این قرارداد همكاری مشترك، مقرر است كه شركت اكسپدئون فناوری نانوذرات طلا را به اشتراك بگذارد و شركت سونا نانوتك هم خدمات توسعه سنجش جریان جانبی خویش را عرضه نماید تا با تركیب این دو فناوری بتوان درآمد دو شركت را افزایش داد.
این همكاری مشترك امكان توسعه سریع آرایه های ایمنی چندگانه پیچیده را فراهم می آورد تا بتوان این فناوری را مقیاس پذیر كرد و آنرا به مرحله تولید رساند.
پیش بینی می شود كه بازار سنجش جریان جانبی تا سال ۲۰۲۳ به رقم ۸٫۷ میلیارد دلار برسد كه این رقم در سال ۲۰۱۸ در حدود ۶ میلیارد دلار بوده كه در این بازه زمانی رشد ۷٫۷ درصدی خواهد داشت. بازار سنجش جریان جانبی شامل خیلی از شركت ها همچون تامین كنندگان مواد اولیه، تولید و توزیع كنندگان در زنجیره تولید می شود.
سمت تقاضا هم در این بازار شامل بیمارستان ها، كلینیك ها، آزمایشگاه های تشخیص طبی، شركت های داروسازی و زیست فناوری می شود. بخش عمده ای از این بازار مربوط به تشخیص طبی POC است.
تشخیص طبی POC یا تست نزدیك بیمار، یك روش تشخیص طبی است كه به پزشك اجازه می دهد تا به صورت زنده نتایج آزمون را با دقت بالا به دست آورد؛ این كار به جای چند ساعت، در عرض چند دقیقه انجام می شود. تست سنجش جریان جانبی به علت سرعت بالا و سهولت استفاده، یكی از مهم ترین تست های به كار رفته در POC است.
سنجش جریان جانبی چندگانه رهیافتی ایده آل برای پاسخ به نیاز تست های POC است كه از آن می توان برای بیماری های عفونی و بیماری های واگیردار استفاده نمود. با این وجود چالش هایی در بخش توسعه و تولید وجود دارد كه باعث محدودیت این فناوری برای ورود به بازار شده است.
این چالش ها و محدودیت ها با این همكاری مشترك میان این دو شركت رفع خواهد شد و امكان تشخیص هم زمان چند عامل با استفاده از تست های ارزان قیمت، دقیق و سریع فراهم خواهد شد.

1398/06/05
13:12:09
5.0 / 5
4678
تگهای خبر: تشخیص , خدمات , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار