تعمیرگاه ستفیکس
برای تأمین غذای فضانوردان؛

ناسا در فضا فلفل پرورش می دهد

ناسا در فضا فلفل پرورش می دهد

تعمیركار: ناسا می خواهد در ایستگاه فضایی بین المللی فلفل چیلی اسپانیایی را پرورش دهد. هدف از این كار تامین یك رژیم غذایی حاوی مواد غذایی تازه برای فضانوردانی است كه به مریخ سفر می كنند.


به گزارش تعمیركار به نقل از سی ان ان، تعدادی از محققان ناسا مشغول فعالیت هستند تا فلفل چیلی اسپانیایی را به فضا بفرستند. این اولین گیاه میوه داری خواهد بود كه آمریكا در ایستگاه فضایی بین المللی كشت می كند و پرورش می دهد. ناسا می خواهد فضانورد به مریخ بفرستد، بدین سبب یافتن گیاهان و میوه هایی كه بتوان همراه آنها را ارسال كرد، بسیار مهم می باشد.
بگفته جاكوب تورس یكی از دانشمندان ناسا، كوتاهترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می كشد و وعده های غذایی آماده نمی توانند ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز فضانوردان در این مدت را تامین كنند. بدین سبب پیش از آنكه ناسا فضانورد به سمت سیاره سرخ بفرستد، دانشمندان باید راهی برای تامین رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات تازه برای آنها بیابند.
اما پرورش گیاه در فضا كار مشكلی است. در همین راستا دانشمندان متوجه شده اند نوع خاصی از فلفل چیلی می تواند به راحتی گرده افشانی كند و در محیط هایی با غلظت بالای دی اكسید كربن زنده بماند. علاوه بر تمام این موارد این نوع فلفل مملو از ویتامین است و به فضانوردان كمك می نماید با برخی مشكلات سلامتی در فضا مقابله كنند. درهمین راستا ناسا امیدوار است محصولات مختلفی را با ارزش های غذایی مختلف در فضا پرورش دهد. سازمان فضایی آمریكا تابحال سه نوع كاهو در فضا پرورش داده است. اما فلفل چیلی اسپانیایی اولین گیاه میوه داری است كه در ایستگاه فضایی بین المللی پرورش داده می شود.

1398/04/24
13:58:29
5.0 / 5
4412
تگهای خبر: محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار