تعمیرگاه ستفیکس
توسط وزارت دفاع بریتانیا انجام شد

تولید لیزرهایی با قابلیت نابودی پهپاد و موشك

تولید لیزرهایی با قابلیت نابودی پهپاد و موشك

به گزارش تعمیركار انگلیس می خواهد پهپادها و موشك های دشمن را با استفاده از پرتوهای نوری پر انرژی نابود كند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، " وزارت دفاع بریتانیا "(MOD) اعلام نمود كه در حال توسعه لیزر و سلاح های مجهز به فركانس های رادیویی است.
این سلاح ها بعنوان "جنگ افزار انرژی هدایت شده"(DEW) شناخته می شوند كه با استفاده از برق نیرو گرفته اند و بدون مهمات خاصی كار می كنند.
همینطور سوخت آنها توسط یك موتور وسایل نقلیه یا یك ژنراتور تأمین می شود.
جنگ افزار انرژی هدایت شده به سامانه ای گفته می شود كه بدون به كارگیری پرتابه، انرژی را به سمت هدف می تابانَد تا اثر موردنظر را اِعمال كند. اثرات ناشی از این جنگ افزار امكان دارد كُشنده یا غیركشنده باشد.
این لیزرها می توانند پهپادها و موشك ها را از آسمان نابود كنند. سلاح های مجهز به فركانس های رادیویی هم قادرند كامپیوتر ها و تسلیحات الكترونیكی دشمن را از بین ببرند.
بنا بر اعلام انگلیس این سلاح ها پتانسیل این را دارند كه هزینه های عملیاتی را كاهش دهند.
وزارت دفاع انگلیس انتظار دارد كه این سلاح ها طی ۱۰ سال آتی به خطوط تولید برسند ولی لازم است كه این سلاح ها در ابتدا در ناوگان كشتی های سلطنتی و دستگاه های ارتش آزمایش شوند.
امكان دارد آزمایش های سلاح ها در سال ۲۰۲۳ آغاز شود.
تولید تسلیحاتی لیزری چیز جدیدی نیست. بلكه در سال ۲۰۱۷ میلادی انگلیس ۳۰ میلیون پوند در تولید نمونه اولیه یك لیزر سرمایه گذاری كرد. آمریكا هم نخستین دستگاه لیزر تسلیحاتی خویش را در سال ۲۰۱۴ میلادی به سرویس تسلیحات خود عرضه داد.



1398/04/20
13:56:17
5.0 / 5
5355
تگهای خبر: دستگاه , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار