تعمیرگاه ستفیکس

۴۵۰۰ صندلی در سال نخست دولت چهاردهم به ظرفیت ناوگان هوایی تجاری کشور افزوده شد

۴۵۰۰ صندلی در سال نخست دولت چهاردهم به ظرفیت ناوگان هوایی تجاری کشور افزوده شد

به گزارش تعمیرکار، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در سال اول دولت چهاردهم بیشتر از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده است.



حسین پور فرزانه با تکیه بر اهمیت رشد متوازن در چهار رکن اصلی صنعت هوایی کشور اظهار داشت: ناوگان، فرودگاه ها، صنایع پشتیبان و نیروی انسانی، چهار رکن اساسی این صنعت هستند که باید در آن واحد و متوازن توسعه یابند تا بتوانیم صنعت هوانوردی غیرنظامی پایدار و کار آمدی داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به مشکلات کمی و کیفی ناوگان هوایی عنوان کرد: کشور به علت تنوع اقلیمی نیازمند انواع هواپیما های واید بادی، نروبادی، رجینال و هواپیما های کم ظرفیت زیر ۱۹ نفر است. بدین منظور، در سال اول دولت چهاردهم بیشتر از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر هم به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است.
پور فرزانه از ورود به توسعه هواپیما های دوزیست اطلاع داد و اظهار داشت: این نوع هواپیما ها که قابلیت نشست و برخاست روی آب را دارند، بدون احتیاج به باند فرودگاه می توانند اهمیت بالای ی در پوشش مناطق محروم بخصوص در سواحل شمال و جنوب کشور ایفا کنند.
وی در رابطه با وضعیت فرودگاه ها هم بیان داشت: ممیزی و ارزیابی فرودگاه ها با هدف کسب مستندات و سرتیفیکت های لازم شروع شده و ادامه دارد تا ایمنی و استاندارد های لازم در تمام فرودگاه های کشور برقرار شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، صنایع پشتیبان را بخش مهم دیگری از صنعت هوایی دانست و اضافه کرد: مراکز تعمیرات و نگهداری بازرسی و حمایت شده اند تا ناوگان هوایی همواره آماده و به روز باشد. همینطور دفاتر طراحی و مراکز آموزشی توسعه یافته اند تا پشتیبانی کامل از ناوگان فراهم گردد.
وی در رابطه با نیروی انسانی اشاره کرد: دانشکده صنعت هوایی که پیشتر از سازمان جدا شده بود، مجدداً به زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری بازگشته و برنامه های آموزشی آن تعریف مجدد و توسعه یافته است. جذب دانشجو و هیأت علمی افزایش پیدا کرده و مراکز آموزش خصوصی و دولتی ممیزی شده اند.
معاون وزیر راه در جواب سوالی در رابطه با اقتصاد پایدار صنعت هوایی اظهار داشت: افزایش بی رویه تعداد هواپیما بدون توجه به ضریب اشغال و تعداد پرواز های واقعی سبب می شود سرمایه گذاری ها بازگشت مناسبی نداشته باشد. بررسی های جامع انجام شده و نیاز واقعی کشور به ناوگان هوایی استخراج شده است.
وی ادامه داد: در حالت نرمال کشور به بالای ۲۰۰ فروند هواپیمای واید بادی و نروبادی نیاز دارد و اعداد بسیار بالاتر مانند ۵۵۰ فروند اقتصادی نیست. همینطور به علت تحریم ها، امکان لیزینگ هواپیما برای پوشش پیک های تقاضا وجود ندارد و ناچاریم پیک ها را هم با ناوگان داخلی مدیریت نماییم.
پور فرزانه اشاره کرد: صنعت هوانوردی ایران باید بسمت توسعه ناوگان کم ظرفیت و جوان سازی ناوگان فعلی حرکت نماید تا خدمات بهتر و مطمئن تری به مردم عرضه شود.
منبع: وزارت راه و شهرسازی


منبع:

1404/06/19
10:38:22
5.0 / 5
36
تگهای خبر: استاندارد , اقتصادی , تعمیر , تعمیرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت تعمیرکار در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

SetFix تعمیرکار