متا واتساپ را به حوزه تبلیغات کشاند
تعمیرکار: متا تصمیم دارد برای درآمدزایی از واتساپ قدمی بزرگ بردارد و امکان جدبد تبلیغاتی دربه روز رسانی تازه ترین نسخه اندروید (نسخه 2.25.21.11) را آزمایش می کند.
به گزارش تعمیرکار به نقل از ان دی ورد، در این به روز رسانی دو ابزار جدید «Promoted Channels»و «Status Ads» نیز ارائه می شوند. خاصیت های مذکور حالا برای عده ای از کاربران اندروید نسخه بتا ارائه شده است. قابلیت Status Ads مشابه تبلیغاتی است که فرد در استوری های اینستاگرام می بیند. حساب های کاربری تجاری حال می تواند محتوای اسپانسر شده ای را منتشر کنند که در بخش Status Feeds کاربر نمایش داده می شود. این تبلیغات بین آپدیت ها ی دوستان و خانواده نمایش داده می شوداما برچسب آشکار «اسپانسرشده» را دارد بدین سبب کاربران به آسانی می توانند آنها را از پست های شخصی تمیز دهند. همین طور واتساپ به کاربران امکان کنترل برآنچه مشاهده می کنند را می دهد. اگر فردی نخواهد تبلیغات یک آگهی دهنده خاص را تماشا کند، می تواند آن مسدود کنند و آگهی های مذکور دیگر نمایش داده نمی شوند. خاصیت دوم که Promoted Channels نام دارد به کانال های عمومی کمک می نماید تا در لیست کانال های واتساپ بیشتر دیده شوند این توانایی نیز مانند Status Ads با عنوان «اسپانسرشده» مشخص می شود. هنگامیکه کسب وکار یا خالق محتوایی مبلغی برای ترویج کانالش می پردازد، کانال مذکور در بالای نتایج جستجو دیده می شود و به این علت کاربران آسان تر می توانند آنرا بیابند و فالو کنند. این تغییرات برای برندها، خالقان محتوا و سازمان هایی که می خواهند میزان بازدیدکنندگانشان را بالا برند، کارآمد است. چنین آپدیت هایی همین طور نشان دهنده جدیت واتساپ برای ورود به دنیای تبلیغات و درآمدزایی از خالقان محتواست. این روند حالا در پلت فرم هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب بسیار معمول است. متا تضمین کرده این تبلیغات روی حریم خصوصی کاربر تاثیری نخواهند داشت. همین طور شرکت اعلام نموده تمام محتوای ترویجی فقط در بخش های عمومی مانند استتوس و کانال ها نمایش داده می شوند و نه چت های خصوصی. بدین سبب پیام های خصوصی کاربران بدون تبلیغ باقی می ماند.
منبع: setfix.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت تعمیرکار در مورد این مطلب