تعمیرگاه ستفیکس

ایستگاه فضایی بین المللی را از كجای زمین می توان دید؟

ایستگاه فضایی بین المللی را از كجای زمین می توان دید؟

به گزارش تعمیركار ایستگاه فضایی بین المللی هنگامی كه آخر هفته گذشته در حال پرواز بر فراز آمریكای شمالی بود شانس با برخی افراد یار بود و توانستند آنرا مشاهده كنند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، حال دفعه دیگر كه ایستگاه فضایی بین المللی مقرر است بر فراز آمریكا پرواز كند، چگونه می توانیم آنرا مشاهده نماییم.
آخر هفته گذشته، ایستگاه فضایی بین المللی در خیلی از نقاط سراسر آمریكای شمالی قابل مشاهده بود. از فلوریدا تا ایالت مین(maine)، افراد قادر به مشاهده ایستگاه فضایی بین المللی در آسمان شب شدند.
از آنجایی كه ایستگاه فضایی بین المللی به صورت مداوم در حال حركت است، امكان دارد بتوان به آسانی آنرا در آسمان مشاهده كرد. ناسا این كار را برای شما آسان ساخته است چونكه مقصد بعدی عبور ایستگاه فضایی بین المللی را قبل از رسیدن آن اطلاع می دهد.
با این كار ناسا، هر شخص از هر جای جهان می تواند تنها با ثبت نام كردن در سایت ناسا از مقصد بعدی ایستگاه فضایی بین المللی آگاه شود. ناسا نه تنها مقصد بعدی ایستگاه فضایی بین المللی را به افراد می گوید بلكه به افراد اطلاع می دهد كه از آن نقطه ای كه آنها سكونت دارند، ایستگاه فضایی قابل مشاهده می باشد یا خیر.
قابل ذكر است كه ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز سراسر زمین پرواز می كند، ازاین رو امكان دارد یك روز ایستگاه فضایی بین المللی از یك محل خاص عبور كند و ناسا در این زمان به تمام افراد آن اماكن كه در سایت ثبت نام كرده اند، اطلاع می دهد.
ایستگاه فضایی بین المللی درست همانند ماه، قابل مشاهده می باشد چونكه نور خورشید را منعكس می كند. با این وجود، آن بسیار كوچك تر از ماه است، ازاین رو در طول روز نمی تواند دیده شود و تنها هنگام غروب یا سپیده دم قابل مشاهده خواهد بود. این بدان مفهوم است كه مشاهده ایستگاه فضایی بین المللی به موقعیت مكانی افراد بستگی دارد برای مثال برخی افراد می توانند ماهی یك مرتبه و برخی چند ماه یك مرتبه آنرا مشاهده كنند.
هیچ تجهیزاتی برای رصد ایستگاه فضایی بین المللی مورد نیاز نیست چونكه به راحتی توسط چشم غیر مسلح دیده هم قابل مشاهده می باشد. علاوه بر این، سرعت ایستگاه فضایی بین المللی بسیار بیشتر از یك هواپیما است چونكه ایستگاه فضایی بین المللی ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل(۲۸ هزاركیلومتر) و هواپیما تنها ۶۰۰ مایل(۹۶۵ كیلومتر) در ساعت پرواز می كند.

ایستگاه فضایی بین المللی
"ایستگاه فضایی بین المللی"(International Space Station) یك ایستگاه فضایی است كه با مشاركت بیشتر از ۱۵ كشور ساخته شده است. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیك زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ كیلومتری از سطح زمین در حركت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۸ كیلومتر بر ساعت است، كه بدین سان روزی بیشتر از ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می كند. این ایستگاه محصول همكاری مشترك سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن و سازمان فضایی كانادا است. سازمان فضایی برزیل از راه همكاری با ناسا با این برنامه مشاركت می كند. سازمان فضایی ایتالیا، هم بعنوان یك عضو فعال در سازمان فضایی اروپا و هم به طور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشاركت می كند. سازمان فضایی چین هم علاقه خویش را برای پیوستن به جمع مشاركت كنندگان، بخصوص از راه همكاری با سازمان فضایی روسیه اعلام داشته است.



1398/02/31
14:56:37
5.0 / 5
4688
تگهای خبر: سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار