بزرگترین خودروساز اروپا به بحران رسید
به گزارش تعمیرکار، دومین اخطار سود فولکس واگن در سه ماه اخیر این مورد را نشان داد که بزرگترین خودروساز اروپا درحال افول است.
به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، این سازنده آلمانی به علت کاهش تقاضا برای خودروهایش، انتظارات برای درآمد، سود و جریان نقدی را کم کرد. این شرکت حالا انتظار دارد سال جاری خودرو های کمتری را نسبت به سال ۲۰۲۳ تحویل دهد که چهارمین افت فروش سالانه آن در پنج سال قبل است.
این اخطار بر گستردگی بحران در فولکس واگن تاکید می کند، که انتقال به خودرو های الکتریکی را مختل کرده و اهمیت خویش را در چین از دست داده است.
در اروپا، الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت با شرکت هایی همچون بی وای دی چین و همینطور درگیری با اتحادیه ها بر سر کاهش احتمالی مشاغل و تعطیلی بی سابقه کارخانه ها مواجه می باشد.
هر سه خودروساز بزرگ آلمانی(فولکس واگن، گروه مرسدس بنز و بی ام و) در مورد سود خود در این ماه اخطار داده اند. رکود در چین و افزایش رقابت از جانب سازندگان خودرو های برقی همچون تسلا، خودروسازان را مجبور به تخفیف می کند و حاشیه سود را می کاهد. کاهش اعتماد مصرف کننده سبب کاهش تقاضا برای خودرو های موتور احتراقی می شود.
فولکس واگن بر فروش خودرو های بنزینی در چین تسلط داشت اما نتوانست با تغییر سریع به سمت خودرو های برقی در بزرگترین بازار خودرو همگام شود. در آنجا، رقبای محلی مانند بی وای دی با مدلهای جدید و مقرون به صرفه موفقیت را به دست آورده اند.
برندهای ممتاز متعلق به فولکس واگن، همچون آئودی و پورشه، بزرگترین منبع سود این خودروساز در سالهای اخیر بوده اند، اما آغاز به مبارزه در بازار کلیدی این صنعت کرده اند. فروش سازنده ۹۱۱ در چین در نیمه اول ۳۳ درصد کاهش پیدا کرد چونکه خریداران کالاهای لوکس خرید خویش را متوقف کردند. ماتیاس اشمیت، تحلیلگر بازار خودرو اظهار نمود که مزایای فولکس واگن در چین احتمالا به اوج خود رسیده است چونکه مشتریان محلی ترجیح می دهند برندهای داخلی را ترجیح دهند.
در حالیکه تغییر چین به سمت خودرو های برقی در حال انجام می باشد، اروپا عقب مانده است. بعد از آنکه کشورهایی همچون آلمان و سوئد مشوق های خویش را کاهش یا حذف کردند، فروش کاهش پیدا کرد و فولکس واگن و همتایان اروپایی استلانتیس و رنو را از خود دور کردند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فولکس واگن اخطار داد که تحویل جهانی از ۹.۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ به حدود ۹ میلیون دستگاه امسال کاسته می شود. پیش از این افزایش ۳ درصدی را پیشبینی کرده بود. تولیدکننده حالا حاشیه سود عملیاتی سالانه ۵.۶ درصدی را می بیند که کمتر از پیشبینی ۷ درصدی در ماه جولای است.
منبع: setfix.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب