تعمیرگاه ستفیکس
زارع پور در صحن مجلس:

70 درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی صورت می گیرد

70 درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی صورت می گیرد

به گزارش تعمیرکار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، اظهار داشت: ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.



به گزارش تعمیرکار به نقل از مهر، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در مورد میزان تحقق دولت هوشمند و اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، اظهار داشت: در زمان رای اعتماد گفتم تلاش خواهیم کرد تمام خدمات دولت را تا پایان دولت سیزدهم از راه یک پنجره واحد به مردم عرضه نماییم.
وی متذکر شد: با همراهی دولت و مجلس و در قوانین بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم توسعه همه دستگاه ها را مکلف کردیم تا خدمات خویش را از راه پنجره واحد ارائه نمایند. امروز پنجره ملی خدمات دولت راه اندازی شده و بیشتر از ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی از راه این پنجره عرضه می شود و حدود ۵۰۰ خدمت به شکل هوشمند به مردم عرضه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار نمود: دیگر نیازی به رجوع حضوری مردم و ارسال مدرک وجود ندارد، برای مثال، مردم می توانند با رفتن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کارنامه دانش آموز خویش را ببینند.
۹۹ درصد دستگاه ها به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند
زارع پور خاطرنشان کرد: ۵۰۰ خدمت در پنجره ملی خدمات به صورت هوشمند به مردم عرضه می شود و امروز ۹۹ درصد دستگاه ها به جز یک دستگاه، به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده اند. حتی دستگاه قضا هم تمام خدمات خویش را از راه این پنجره به مردم عرضه می کند. تنها دستگاهی که به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل نشده، وزارت امور خارجه است و علت آن هم ملاحظات ایرانیانی است که در خارج از کشور هستند.
وی اضافه کرد: تابحال ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شدند، یعنی ۷۰ درصد مردم بالای ۱۸ سال حداقل یک مرتبه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه نموده اند و روزانه سه میلیون نفر از راه این پنجره خدمات دریافت می کنند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از راه اتحادیه بین المللی مخابرات بعنوان طرح برتر سال پارسال عرضه شد، اظهار داشت: به جهت اینکه خدمات به شکل هوشمند عرضه شود، ضروری است دستگاه ها به هم لینک شوند که به پشتوانه قانون داده و اطلاعات ملی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، عدم عرضه اطلاعات بوسیله ی یک دستگاه به دستگاه دیگر جرم انگاری شد.
وی تصریح کرد: امروز تعداد ترافیک هایی که روی مرکز ملی تبادل اطلاعات وجود دارد، به ۸ میلیارد رسیده است در حالیکه در سال ۱۳۹۹، ۱.۵ میلیارد بود. همینطور بر مبنای برنامه هفتم توسعه، باید سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاه ها هوشمند شود که تا پایان سال جاری حداقل ۳۰ درصد خدمات به شکل هوشمند خواهد شد و تا پیش از پایان برنامه، تمام خدمات دولت هوشمند می شود.
پنجره ملی خدمات هوشمند سبب حذف امضاهای طلایی می شود
زارع پور ضمن اشاره به این که تابحال تنها ۲۰ تا ۲۵ کشور پنجره ملی خدمات هوشمند با این کیفیت دارند، اظهار داشت: این پنجره ملی سبب کاهش مراجعات حضوری، حذف امضاهای طلایی و از بین رفتن فساد در دستگاه ها خواهد شد.
وی در رابطه با وضعیت اجرای شبکه ملی اطلاعات کشور، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات بیشتر از ۱۵ سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، با تلاشهای صورت گرفته در دولت سیزدهم حالا این پروژه بیشتر از ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، یعنی در کمتر از سه سال پروژه شبکه ملی اطلاعات بیشتر از دو برابر پیشرفت کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار نمود: یکی از زیرساخت های لازم برای پروژه مذکور، فیبر نوری است که حالا ۴۰ درصد کشور از فیبر نوری برخوردار می باشند. همینطور زیرساخت دیگری که برای این پروژه لازم بود، پشتیبانی از سکوهای داخلی است که امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیشتر از پنج تا ۱۰ برابر شده است. برای مثال، کاربران حاضر در ایتا به بیشتر از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده و حضور مردم در پلت فرم های داخلی ۱۰ برابر شده است. امروز سکوهای داخلی ما این قابلیت را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیام رسان های داخلی خدمات عرضه کنند، اما قبلاً آرزوی بعضی از مسؤلان بود که پیام رسان های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.


منبع:

1403/04/03
11:45:10
5.0 / 5
220
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار