پشتیبانی از ۱۰ طرح پژوهشی و فناورانه شناختی
تعمیرکار: 10 طرح پژوهشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در لابراتوار شناختی اصفهان به اجرا در آمد.
به گزارش تعمیرکار به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بمنظور توسعه و گسترش دانش علوم شناختی به همت پژوهشگران و پژوهشگران ۱۰ طرح پژوهشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری در لابراتوار شناختی اصفهان به اجرا در آمد.
ماهگل توکلی، رئیس لابراتوار شناختی اصفهان با اشاره به حمایت ستاد از طرح های پژوهشی درباره ی این طرح ها اظهار داشت: این طرح های پژوهشی همچون در حوزه «بررسی اثر بخشی تحریک الکتریکی مستقیم مغز (tDCS) و تمرینات شناختی بر حافظه رویدادی افراد مبتلا به نقص خفیف شناختی از نوع فراموشکار، سنجش اثرات تماشای خشونت رسانه ای بر توجه و احساسات پرخاشگرانه در نوجوانان باتوجه به نقش تعدیل گر سواد رسانه ای» و «مقایسه کارکردهای شناختی در سالمندان مبتلا به نقص خفیف شناختی با گروه گواه و تغییرات متناظر عملکرد مغز بر پایه الکتروانسفالوگرافی» با موفقیت اجرا شد.
عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: مقایسه اثربخشی تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم و کاهش فشار مبتنی بر ذهن آگاهی بر استرس ادراک شده و علایم میگرن در زنان مبتلا و نیز بررسی تاثیر تحریک جریان متناوب فراجمجمه ای در محدوده امواج آلفای مغزی بر ادراک زمان نیز همچون دیگر طرح های پژوهشی در این لابراتوار است.
وی اظهار داشت: کارهای علمی و تحقیقاتی و طرح های پژوهشی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در قالب پایان نامه های تحصیلی و نیز اساتید و پژوهشگران مشتاق فعالیت در عرصه علوم شناختی با مشارکت بخش های پژوهشی دانشگاه اصفهان و همکاری با دفاتر ارتباط با صنعت این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قالب اجرای پروژه ها و طرح های برون دانشگاهی به انجام می رسد.
رییس لابراتوار شناختی اصفهان با اشاره به توسعه کارهای این لابراتوار با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: این لابراتوار اسفندماه سال ۱۳۹۹ با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و با هدف توسعه و گسترش دانش علوم شناختی و ترویج آن در استان اصفهان بطور رسمی فعالیت خودرا شروع کرد و تا حالا با بوجودآوردن بستری مناسب برای کمک به اجرای پروژه های مسئله محور تا دستیابی به فنآوری در علوم شناختی در سطح بسیار پیشرفته و در مرز دانش روز، میزبان دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و علاقمندان به علوم شناختی است.
توکلی، برگزاری کارگاه های آموزشی، ژورنال کلاب های تخصصی، نشست های علمی و همین طور مشارکت با بخش های مختلف دانشگاه همچون مراکز مشاوره و انجمن های علمی در امتداد آموزش و آشنایی دانشجویان و متخصصان و علاقمندان به حوزه علوم شناختی به خصوص روانشناسی شناختی را از کارهای آموزشی این لابراتوار عنوان کرده است.
وی همین طور با اشاره به برگزاری رویدادهای فناورانه و دانشی اظهار داشت: در امتداد آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و معرفی هرچه بیشتر رشته علوم شناختی به جامعه، لابراتوار در مدت فعالیت خود مجموع فعالیتهایی همچون برگزاری تورهای آشنایی با آزمایشگاه، بازدید های علمی برای دانش آموزان و دانشجویان، مراکز و صنایع، برگزاری نمایشگاه ها در سطح شهر و دانشگاه، بازی های فکری برگزار کرده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب