تعمیرگاه ستفیکس

توانایی اعجاب انگیز بازوی رباتیک آمازون در جابه جایی محصولات

توانایی اعجاب انگیز بازوی رباتیک آمازون در جابه جایی محصولات

به گزارش تعمیرکار، بازوی رباتیک جدید شرکت ˮآمازونˮ می تواند میلیونها اقلام منحصربه فرد را مدیریت و دسته بندی کند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، بازوی رباتیک شرکت "آمازون"(Amazon) که "اسپارو"(Sparrow) نام دارد، از ترکیبی شامل هوش مصنوعی، بینایی کامپیوتری و مکنده نیرو می گیرد. اسپارو می تواند اقلامی را که از نظر شکل، اندازه و بافت متفاوت هستند، به شکل ماهرانه ای بردارد و جابه جا کند. این یک نقطه عطف بزرگ برای غول تجارت الکترونیک به حساب می آید و نشانه ای از اینست که شاید روزی بتواند جایگزین تعداد زیادی از کارگران انسان انبار آن شود.
باآنکه این شرکت مدت هاست که طیف وسیعی از سیستم های خودکارسازی مختلف را در مراکز خود عرضه می کند اما اسپارو اولین ربات آمازون است که می تواند اقلام زیادی را تشخیص دهد و بنابراین امکان دارد خیلی از کارگران انبار را در آینده بیکار کند.


کارمندان آمازون سال قبل با کمک دستگاههای خودکار، حدودا پنج میلیارد بسته یا بیشتر از ۱۳ میلیون بسته در روز را انتخاب، انبار یا بسته بندی کردند. این شرکت در مصاحبه با "سی ان بی سی"(CNBC) اظهار داشت: بازوی رباتیک می تواند حدود ۶۵ درصد از کل موجودی آمازون را شناسایی کند. پیش از این اختراع، فقط کارگران انسان می توانستند این نوع شناسایی دقیق تر را در مورد محصولات عرضه کنند.


این شرکت تصریح کرد که فناوری رباتیک به نیروی کار امکان می دهد تا هوشمندانه تر کار کنند، نه سخت تر و همچنین، به صورت کارآمد و ایمن کار کنند.
آمازون در یک پست وبلاگی نوشت: اسپارو به واسطه همکاری کردن با کارمندان، وظایف تکراری را بر عهده خواهد گرفت و کارمندان ما را قادر خواهد ساخت تا زمان و انرژی خویش را روی چیزهای دیگری متمرکز کنند و در عین حال، ایمنی را هم ارتقا دهند. در عین حال، اسپارو با خودکار کردن بخش مهمی از فرایند تحقق کار به ما کمک می نماید تا کارآیی را بالا ببریم و بتوانیم عرضه خدمات به مشتریان را ادامه دهیم.
هنوز معلوم نیست که اسپارو با چه سرعتی در انبارهای آمازون به کار گرفته خواهد شد. همان گونه که "بلومبرگ"(Bloomberg) اشاره می کند، خیلی از محصولات این شرکت در قفسه های مشبک قرار می گیرند که امکان دارد با این نوع بازوی رباتیک سازگار نباشند.


آمازون تصریح کرد که ایجاد و استقرار فناوری های رباتیک موجود و این تکنولوژی جدید، بیشتر از ۷۰۰ دسته شغل جدید را در این شرکت بوجود آورده است.
این شرکت مستقر در سیاتل، در یک پست وبلاگی نوشت: این نقش های جدید که ده ها هزار نفر را در سرتاسر آمازون به کار می گیرند، به نشان دادن تاثیر مثبت فناوری رباتیک بر کارمندان و محل کار ما کمک می کنند. پشتیبانی از کارمندان و کمک به آنها برای پیشرفت شغلی به سمت نقش هایی که با فناوری ما کار می کنند، بخش مهمی از چگونگی ادامه نوآوری ما است.


همچنین، آمازون دارای پیشنهادات داخلی برای کارمندانی است که می خواهند درک خویش را در مورد فناوری رباتیک ارتقا دهند؛ همچون ۲۰۰۰ ساعت آموزش در حین کار و عرضه گواهینامه های شناخته شده از راه یک برنامه ۱۲ هفته ای کارآموزی که توسط شرکت پوشش داده می شود. به قول این شرکت، بعد از تکمیل برنامه، دستمزد کارکنان شرکت کننده حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.



منبع:

1401/08/22
23:27:33
5.0 / 5
376
تگهای خبر: الكترونیك , تشخیص , تكنولوژی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
SetFix تعمیرکار