تعمیرگاه ستفیکس
پژوهشگران ژاپنی:

گربه ها نام خودرا می دانند

گربه ها نام خودرا می دانند

تعمیركار: مطالعه اخیر پژوهشگران ژاپنی نشان داده است گربه ها نام خودرا می دانند اما دوست ندارند انسان ها از این كار آنها باخبر شوند و بدین سبب هنگامی كه انسان ها آنها را صدا می زنند آنها با بی تفاوتی برخورد می كنند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا، هنگامی افراد نام سگ خودرا صدا می زنند، این حیوانات دوست داشتنی به سرعت واكنش نشان داده و به سمت فرد مذكور می آیند اما آیا این مساله درباره گربه های بازیگوش باز صدق می كند؟
مطالعه جدید پژوهشگران "دانشگاه سوفیا"(Sophia University) ژاپن نشان داده است كه گربه ها واقعاً نام خودرا تشخیص دهند.
در مطالعات پیشین دانشمندان به این مساله كه حیواناتی نظیر دلفین، سگ و پرندگان نام خودرا می دانند پی برده بودند اما آنها هیچ گاه درباره این مساله بر روی گربه سانان مطمئن نبودند تا اینكه در این مطالعه به این نتیجه رسیدند كه گربه ها باز همانند این حیوانات نام خودرا می دانند و حتی قادر به تشخیص صدای صاحب خود باز هستند.
این مطالعه به رهبری دكتر "آتسوكو سایتو"(Atsuko Saito) از دانشگاه سوفیا ژاپن انجام شد.
در این مطالعه پژوهشگران به منظور بررسی رفتار گربه ها، آنها را در یك اتاق قرار دادند و در همان زمان باز یك صدا كه در آن ۴ كلمه كه در میان آنها نام گربه ها بود، پخش گردید. لهجه و سرعت پخش صدا برای هر چهار كلمه و نام یكسان بود.
سپس تجزیه و تحلیل رفتار گربه ها، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند كه گربه ها نام خودرا متوجه می شوند و اگر هنگامیكه نام آنها را صدا می زنید آنها به شما توجه نمی كنند به سبب خوی سرد و غیردوستانه آنها در بعضی اوقات است.



1398/01/18
13:28:19
5.0 / 5
4451
تگهای خبر: تشخیص , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار