تعمیرگاه ستفیکس

خیره کننده ترین تصاویر فضایی در ایام گذشته

خیره کننده ترین تصاویر فضایی در ایام گذشته

به گزارش تعمیرکار، رخدادهای جالب فضایی در هفته گذشته، تصاویر خیره کننده ای را به جا گذاشته اند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، هفته ای که گذشت، با رخدادهای جالب فضایی همراه بود و تصاویر خیره کننده ای را برای ستاره شناسان و همچنین، مردم عادی به جا گذاشت.

نمایی زیبا از مشتری
این نمای تماشایی از مشتری می تواند بیننده را برای مدت طولانی به تمام جزئیات کوچک آن خیره کند.


این عکس به علت اینکه از ۶۰۰ هزار تصویر مختلف ساخته شده، بسیار جذاب است. "اندرو مک کارتی"(Andrew McCarthy)، عکاس نجومی در ۱۷ سپتامبر از این تصویر ترکیبی رونمایی نمود. مک کارتی اظهار داشت که در واقع فقط دو ساعت طول کشید تا همه تصاویر گرفته شوند.

ربات ماه نورد به شکل سگ
سگ رباتیک معروف به "LEAP" متعلق به "آژانس فضایی اروپا"(ESA) امکان دارد کاوشگر آینده ماه باشد.


پاهای LEAP می توانند راهی را برای کاوش در زمینهای چالش برانگیز ماه عرضه کنند.

جستجوی توده های ستاره ای باستانی
تصویر گرفته شده با تلسکوپ فضایی "جیمز وب"(James Webb) که اولین تصویر رسمی در نوع خود به حساب می آید، عموم مردم را در سرتاسر جهان خیره کرد. همچنین، این عکس مورد توجه گروهی از ستاره شناسان کانادایی قرار گرفت.


آنها روی کهکشان "Sparkler" زوم کردند که به علت نقاط کوچک زرد متمایل به قرمز درخشانی که در اطراف آن ظاهر می شوند، نام مستعار خویش را گرفته است. پژوهشگران در مورد این اجرام کنجکاو هستند چونکه آنها می توانند دورترین و قدیمی ترین خوشه های کروی باشند که تاکنون پیدا شده اند. خوشه های کروی امکان دارد حاوی میلیونها ستاره باشند که به واسطه گرانش متقابل در کنار هم قرار گرفته اند.

پرواز باردیگر نبوغ در آسمان مریخ
بالگرد "نبوغ"(Ingenuity) ناسا، سی و سومین پرواز خویش را در ۲۴ سپتامبر انجام داد. این بالگرد کوچک، یک نمایش علمی است که ثابت کرده میتوان در جو مریخ پرواز کرد.


نبوغ به همراه مریخ نورد "استقامت"(Perseverance) در فوریه سال ۲۰۲۱ به سیاره سرخ رسید. سایه بالگرد در پایین سمت چپ این تصویر قابل مشاهده می باشد.

بررسی نشت متان بوسیله ی یک ماهواره کوچک
پژوهشگران اروپایی روز سه شنبه ۲۷ سپتامبر، از سه مورد نشت گاز متان در دو خط لوله دریای بالتیک خبر دادند که گاز طبیعی را از روسیه به آلمان می برد.


یک روز قبل، یک ماهواره کوچک رصد زمین به نام "داو"(Dove) متعلق به شرکت "پلنت"(Planet)، نشانه هایی از نشت را در بالای یکی از شکاف ها درست در جنوب شرقی جزیره بُرنهُلم دانمارک ثبت نمود.

تصویری از فلوریدای تاریک
بعد از طوفان ویرانگر معروف به "طوفان یان"(Hurricane Ian) که برق میلیونها خانه را قطع کرد، ماهواره ها از فلوریدای تاریک عکسبرداری کردند.


تصویر سمت چپ که در شب ۲۹ سپتامبر توسط ماهواره "NOAA 20" تحت کنترل "اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا"(NOAA) گرفته شده است، مقیاس قطعی برق را نشان داده است که بعد از طوفان یان، از بعدازظهر چهارشنبه تا هنگام شب در ایالت فلوریدا صورت گرفت. تصویر سمت راست چهار روز قبل گرفته شده است.

نزدیکترین نما از قمر مشتری
کاوشگر مشتری ناسا معروف به "جونو"(Juno)، از نزدیکی قمر پوشیده از یخ مشتری معروف به "اروپا"(Europa) پرواز کرده و دقیق ترین نماها را از این دنیای عجیب در بیشتر از بیست سال قبل عرضه کرده است.


این تصویر که هنگام نزدیک شدن کاوشگر به ماه گرفته شده است، توسط ناسا در توییتر به اشتراک گذاشته شد.

چرخش طوفان یان بر فراز خلیج مکزیک
طوفان یان بر فراز خلیج مکزیک، در یک سکانس ویدیویی گرفته شده توسط ماهواره "GOES 16" متعلق به اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا نشان داده شده است. این طوفان هنگام نزدیک شدن به فلوریدا بعنوان یک طوفان تهدیدکننده رده سه، مردم را برای فرار از سیل و بادهای مخرب مجبور به ترک خانه های خود کرد.



منبع:

1401/07/11
10:15:45
5.0 / 5
364
تگهای خبر: ربات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار