در گزارش تعمیركار عنوان شد؛

ساخت اینورتر مترو توسط دانش بنیان ها

ساخت اینورتر مترو توسط دانش بنیان ها

تعمیرکار: پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان اینورتر یا سیستم تامین برق اضطراری مترو را به تولید می رسانند.



به گزارش تعمیرکار به نقل از مهر، مطابق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه و طی قراردادی که سال ۱۳۹۸ بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری تهران منعقد شد، مراحل طراحی و ساخت قطار ملی مترو در دستور کار قرار گرفت.
این امر بمنظور تحقق اهداف داخلی سازی صنعت ریلی کشور، با بهره بردن حداکثری از ظرفیت های داخلی و خصوصاً شرکت های دانش بنیان شروع شده و درحال به سرانجام رسیدن است.
صرفه جویی ارزی در تولید انبوه واگن های داخلی، ایجاد مرکز طراحی و مهندسی ریلی، افزایش سطح اشتغال شرکت های دانش بنیان در رابطه با این زمینه و کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده ساخت واگن مترو، همچون با اهمیت ترین ثمرات پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو به شمار می آید؛ پروژه ای که طی آن سهم ۲۶ درصدی ساخت قطعات و تجهیزات قطارهای مترو توسط شرکت های داخلی به ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.
از این رو ساخت یک رام قطار ملی و تجهیزات مورد نیاز مترو در دستور کار شرکت های دانش بنیان قرار گرفته تا بدون نیاز به واردات، ساخت قطار و مترو در داخل کشور انجام گیرد.
برآورد شده که این اقدام به ایجاد ۲۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم و فعال شدن ۲۵۰ شرکت دانش بنیان داخلی در حوزه تامین مواد اولیه و قطعه ساز صنعت ریلی کشور منتهی می شود.
در همین راستا نیز بتازگی قراردادی با یک شرکت دانش بنیان در حوزه تامین اینورتر یا تامین برق اضطراری خودرو در یکی از رویدادهای فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی، بین یک شرکت دانش بنیان و شرکت بهره برداری مترو تهران منعقد شد.
محمدرضا بیات، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه در این شرکت «اینورتر» برای تامین برق اضطراری به تولید می رسد، اظهار داشت: بیشتر نمونه های اینورتر عمدتا وارداتی از کشورهای اروپایی و چینی هستند که قابلیت پشتیبانی در ایران را ندارند.
وی با اعلان اینکه نمونه ای که در این شرکت ساخته ایم برگرفته از نمونه آلمانی است، اضافه کرد: این محصول نسبت به نمونه های خارجی، قیمت پایینی دارد و کیفیت آن نسبت به همین وارداتی ها بالاتر است؛ به سبب این که اینورترهای چینی مدام درحال تعمیر هستند و هزینه زیادی صرف بروزرسانی آن می شود.
وی با اشاره به این که این اینورتر در مترو قابل استفاده می باشد، اظهار داشت: در همین راستا، بتازگی قراردادی با شرکت بهره برداری مترو تهران منعقد کردیم تا بتوانیم در ال پی اس های (LPS) داخل مترو نصب نماییم.
بیات افزود: این اینورترها برای برق اضطراری مترو مورد استفاده قرار می گیرد؛ در این راستا قراردادی با موضوع ساخت و راه اندازی ۴۲ دستگاه «اینورتر» تامین برق اضطراری بین طرفین منعقد شده است.
به گفته وی، این قرارداد که به مبلغ ۳۵ میلیاردریال منعقد شده نتیجه رویدادهای تبادل فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است.


منبع:

1400/10/17
14:43:52
5.0 / 5
327
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
SetFix تعمیرکار