پرهیز از تمرینات فشرده تا 2 ساعت پیش از خواب

پرهیز از تمرینات فشرده تا 2 ساعت پیش از خواب

تعمیرکار: یک مطالعه جدید نشان داده است که اجتناب از تمرینات شدید و سخت و فشرده در مدت دو ساعت پیش از خواب به بهبود خواب شبانه کمک می نماید.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، به خوبی می دانیم که فعالیت جسمانی در روز می تواند خواب و استراحت شبانه را بهتر کند و یک مطالعه جدید نشان داده است که چگونه زمان تمرینات ورزشی ما می تواند به نتایج متفاوتی منجر شود.
این مطالعه چند نکته جالب را در مورد مناسب ترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی نشان میدهد و پیشنهاد می دهد که اگر می خواهید بامداد احساس سرزندگی کنید، انجام ورزش دیر وقت را کنار بگذارید.
این تحقیق توسط دانشمندان خواب شناس در دانشگاه "کنکوردیا" در کانادا انجام شده است. آنها تصمیم گرفتند تعدادی از ابهامات در رابطه میان ورزش و خواب را برطرف کنند. پژوهشگران برای انجام این کار یک فراتحلیل از داده های جمع آوری شده در ۱۵ مطالعه را با تمرکز بر چگونگی تأثیر تمرینات ورزشی جوانان و میانسالان در ساعات پیش از خواب انجام دادند.
این تجزیه و تحلیل شامل در نظر گرفتن متغیرهای مختلف همچون سطح آمادگی جسمانی افراد و کم تحرکی یا فعالیت بدنی آنها، تمرینات در اوایل شب یا اواخر عصر و انواع ورزش آنها بود.
"امانوئل فریمپونگ"، سرپرست این مطالعه می گوید: تجزیه و تحلیل ما بطور کلی نشان داد که وقتی انجام تمرینات ورزشی دو ساعت پیش از خواب تمام می شود، کیفیت خواب همچون افزایش شروع خواب و افزایش مدت زمان خواب، وجود داشت. "از سوی دیگر، هنگامی که ورزش کمتر از دو ساعت پیش از خواب به انتها رسید، بر خواب تأثیر منفی گذاشت. زمان بیشتری طول کشید تا شرکت کنندگان بخوابند و مدت خواب کم شد."
سایر نکات مفید در این مطالعه شامل این است که دوچرخه سواری نوعی از ورزش بود که بیشترین مزایا را برای بهبود کیفیت خواب همچون تسریع شروع خواب و خواب عمیق به همراه داشت و تمرینات شدید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای برای شروع و مدت زمانِ خواب، مفیدترین بودند.
یکی از یافته های جالب این بود که تمرینات فشرده صرف نظر از زمان انجام آن در هنگام عصر، منجر به کاهش جزئی در مرحله حرکت سریع چشم(REM) در خواب شد.
"فریمپونگ" می گوید: برمبنای بررسی ما، برای جوانان و میانسالان سالم و بدون سابقه تجربه اختلالات در خواب، در صورت امکان تمرینات عصرگاهی باید در اوایل عصر صورت گیرد. افراد همین طور باید برنامه ورزشی منظمی داشته باشند، برای اینکه ورزش در زمان های مختلف عصر می تواند موجب اختلال در خواب شود. افراد همین طور باید در نظر بگیرند که در کل، بامداد ها حالشان بهتر است یا عصرها. انجام تمرینات با شدت بالا در اواخر شب می تواند منجر به اختلال در خواب برای افرادی شود که اهل روز و بامداد هستند.
این تحقیق در مجله Sleep Medicine Reviews انتشار یافته است.




منبع:

1400/07/09
21:52:29
5.0 / 5
205
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
SetFix تعمیرکار