یك مقام مسئول در ستاد علوم شناختی تاكید كرد؛

لزوم رسیدن به استانداردهای پژوهشی در حوزه علوم شناختی

لزوم رسیدن به استانداردهای پژوهشی در حوزه علوم شناختی

دبیر کارگروه آموزش شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی به لزوم رسیدن به استانداردهای بین المللی دستاوردهای حوزه علوم شناختی تاکید نمود.



به گزارش تعمیرکار به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی، دکتر محمود تلخابی اظهار داشت: پیشرفت در حوزه آموزش و پرورش شناختی می بایست همراه با دیگر حوزه های شناختی صورت پذیرد و تحولات در ارتباط با حوزه میان رشته ای علوم شناختی رابطه این علم با دیگر علوم مرتبط را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وی برقراری پیوند عمیق و اثرگذار میان علوم شناختی و علوم تربیتی و ترویج تفکر میان رشته ای بین پژوهشگران این حوزه را امری ضروری دانست و اظهار داشت: حوزه آموزش و شناخت، حوزه ای بسیار جدید در دنیا است؛ تربیت و ارتقاء دانش و مهارت پژوهشگران در مطالعات شناختی، آشنایی با مسائل جدی این حوزه و رسیدن به یک استاندارد بین المللی در تولیدات پژوهشی و تحقیقی حیاتی می باشد و نتایج این مطالعات می بایست جهت استفاده دست اندرکاران و محققان از راه رویدادهای علمی و رسانه های اجتماعی در اختیار قرار گیرد.
وی افزود: برقراری تعاملات در سطوح مختلف، همچون پشتیبانی از رویدادهای آموزشی از قبیل کارگاه های آموزشی، سمپوزیوم ها، وبینارها برای آشنایی جامعه آموزشی، دست اندکاران، مدیران، معلمان با آموزه های این حوزه در دستور کار قرار دارد.
تلخابی اظهار داشت: بخشی از فعالیتهای کارگروه آموزش شناختی ستاد در جهت پیگیری این مسائل در مناطق مختلف کشور است و بخش دیگر فعالیت ها هم به صورت کتب، مستندات و راهنماهای آموزشی و رویداد هایی برای مدارس و دانشگاه ها است.
این پژوهشگر اضافه کرد: فعالیت حوزه آموزش و شناخت دارای دو جریان اصلی است که می تواند معطوف به برنامه های رسمی آموزش و پرورش از طراحی کتاب درسی تا نظام برنامه درسی، تربیت معلم و حتی فضاهای آموزشی باشد که تمامی این موارد تحت تأثیر دستاوردهای مطالعات شناختی، مورد بازنگری و بازسازی قرار گیرد.


منبع:

1400/06/16
11:22:55
5.0 / 5
63
تگهای خبر: استاندارد , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
SetFix تعمیرکار