تعمیرگاه ستفیکس

واكنش توئیتری ترامپ به پرتاب دراگون

واكنش توئیتری ترامپ به پرتاب دراگون

تعمیركار واكنش توئیتری ترامپ به پرتاب دراگون


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا وبه نقل از اسپیس، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا بعد از پرتاب موفقیت آمیز كپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی خشنودی و رضایت خود از این كار را طی پیامی در توئیتر اعلام نمود.
ترامپ در پیام خود در توئیتر نوشت: به شركت اسپیس ایكس و به همه افراد تبریك می گویم. ما بار دیگر موفق شدیم. عملیات عالی و موفقیت آمیزی بود.
البته ترامپ تنها فری نبود كه از این پرتاب خشنود شد بلكه افراد دیگری نظیر "مایك پِنس"(Mike Pence) معاون رئیس جمهور آمریكا هم به خبر این پرتاب واكنش نشان دادند.
مایك پنس در صفحه كاربری خود در توئیتر نوشت: با رهبری رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا ما بار دیگر توانستیم سفینه ای را راهی فضا نماییم. به ناسا و اسپیس ایكس برای این پرتاب موفقیت آمیز تبریك می گویم. پرتاب دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی ما را یك گام به ارسال فضانوردان آمریكایی به فضا از خاك آمریكا و توسط موشك های آمریكایی نزدیك تر كرد.
جیم برایدنستاین(Jim Bridenstine) رئیس سازمان فضایی آمریكایی(ناسا) هم در صفحه كاربری خود در توئیتر در واكنش به پرتاب موفقیت آمیز دراگون نوشت: با پرتاب دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی نسل جدیدی از پروازهای فضایی را آغاز كردیم. این دستاورد تاریخی را به تمامی افراد تبریك می گویم.
شركت فضایی خصوصی اسپیس ایكس روز شنبه (۲ مارس) سفینه خود موسوم به دراگون(Dragon) را راهی فضا كرد و ساعاتی پیش هم دراگون با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.
كپسول دراگون بعد از این پرتاب و اتصال موفق به ایستگاه فضایی بین المللی حالا می تواند ۱۸۰ كیلوگرم تجهیزات و غذای همراه خویش را تخلیه كند.
اسپیس ایكس بعد از چندین تعویق برای نخستین بار كپسول حمل خدمه خود موسوم به "دراگون"(Dragon) را آزمایش كرد و آنرا از سكوی پرتاب ۳۹A در كیپ كاناورال فلوریدا راهی فضا كرد.
این كپسول همینطور حامل یك مانكن فضانورد است كه "ایلان ماسك" رئیس اسپیس ایكس آنرا "ریپلی"(Ripley) نامیده است و دارای حسگرهایی اطراف سر، گردن و ستون فقرات خود برای جمع آوری داده ها پیش از سفر فضانوردان واقعی در ماه ژوئیه است.
دراگون ۸ مارس به زمین بازخواهد گشت و در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.



1397/12/13
13:37:56
5.0 / 5
4529
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار