تعمیرگاه ستفیکس
پتنت جدید فورد در ادامه پیشرفت های فناوری خودران

هدایت خودرو با موبایل!

هدایت خودرو با موبایل!

تعمیركار: نوآوری جدید خودروسازی فورد، هدایت خودروهای خودران را به گوشیهای هوشمند می آورد.



به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، خودروهای خودران آینده امكان دارد به اندازه كافی قابل اعتماد باشند كه بتوان فرمان را از آنها حذف نمود. اما اگر شما نیاز به در اختیار گرفتن هدایت خودرو داشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟

شركت خودروسازی فورد به پاسخ این سوال اندیشیده و یك جواب ساده برای آن یافته است. راننده در این حالت تنها به گوشی خود نیاز خواهد داشت و با در دست گرفتن آن می تواند كنترل خودرو را هم به دست بگیرد.

فورد اخیرا یك حق اختراع برای دو حالت رانندگی ثبت كرده است كه از یك دستگاه صفحه لمسی برای هدایت یك خودرو استفاده می نماید.

اولین حالت، از روش بازی هایی مانند Real Racing تقلید می كند، بدین صورت كه شتاب سنج و ژیروسكوپ موبایل، چرخ های جلو را هدایت می كنند. این كار زمانی كه با یك تن فلز واقعی در جاده ها مواجه هستیم، می تواند كار حساسی باشد.

حالت دوم اینقدر درگیرانه نخواهد بود. در عوض كاربر از انگشت خود برای چرخاندن فرمان روی صفحه لمسی استفاده می نماید.

در هر دو حالت، شما لزوما كنترل كاملی روی خودرو ندارید و خودرو خودش شتاب، ترمز یا هر دو را كنترل می كند. البته به شما هم اجازه تصمیم گیری در مورد آنها را می دهد.

همانند خیلی از اختراعات دیگر، این ثبت اختراع جدید از فورد لزوما نشانگر یك نقشه راه برای این شركت نیست. مطمئنا نگرانی های امنیتی و عملكردی وجود دارد كه پیش از تحقق این سیستم باید مورد توجه قرار گیرند و رفع شوند.

چگونه مانع ربودن ماشین شویم یا عقب ماندگی سیستم در هنگام رانندگی را كنترل كنیم؟ خودروسازها زود یا دیر باید به این نگرانی ها پاسخ دهند.




1397/07/16
22:32:07
0.0 / 5
4771
تگهای خبر: موبایل , هوشمند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار