تعمیرگاه ستفیکس
با آمادگی پرتاب فضاپیمای بریشیت

رژیم صهیونیستی با كمك آمریكا به ماه می رود

رژیم صهیونیستی با كمك آمریكا به ماه می رود

به گزارش تعمیركار فضاپیمای خصوصی ˮبریشیتˮ اسرائیل فاز آزمایشی را گذرانده است و انتظار می رود طی ماه جاری میلادی پرتاب شود.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از تك تایمز، فضاپیمای "بریشیت"(Beresheet) نخستین مأموریت به ماه است كه به صورت خصوصی تأمین می شود و نام آن در زبان عبری به معنای "در آغاز" است.
شركت فضایی خصوصی اسپیس آی ال (SpaceIL) ماه ژوئیه گذشته اعلام نمود فضاپیمای "بریشیت" را به ماه می فرستد.
این فضاپیما مراحل آزمایش را با موفقیت در تأسیسات شركت اسپیس ایكس در فلوریدای آمریكا پشت سر گذاشت.
انتظار می رود كه این پرتاب در ماه جاری (فوریه ۲۰۱۹) درحالی كه سوار بر موشك فالكون۹ متعلق به شركت آمریكایی اسپیس ایكس است صورت بگیرد و پس از رسیدن به ارتفاع ۳۷ هزار مایلی از موشك جدا شود. از آنجا فضاپیما مانورهایی را آغاز خواهد نمود كه حدود هشت هفته بعد آنرا به سطح ماه می رساند.
در حالی كه انتظار نمی رود بریشیت به زمین بازگردد، اما این فضاپیمای ۶۰۰ كیلوگرمی اطلاعاتی را با ابزارهای خود جمع آوری می كند و آنها را به زمین ارسال می كند.


"بریشیت" همینطور برای اكتشافات ماه در آینده با خود یك كپسول زمان به همراه می برد. كپسول زمان(Time capsule) نهانگاه یا مخزنی است كه در آن چیزهایی قرار داده می شود تا پس از زمانی معین(یا گاهی نامعین) آنرا باز كنند و بیرون آورند. هدف از این كار معمولاً ارتباط با تاریخ نویسان آینده، مردم شناسان آینده و به صورت كل با آیندگان است.
در صورت موفقیت این مأموریت، رژیم صهیونیستی پس از آمریكا، روسیه و چین توانسته فضاپیما به ماه ارسال نماید.
نام این فضاپیما توسط مردم انتخاب شده است و با مفهوم "در آغاز" در زبان عبری، نماد آغاز دوره فضایی اسرائیل است.
شركت "SpaceIL" یك سازمان غیرانتفاعی است كه هدفش فرود آوردن نخستین فضاپیمای اسرائیلی در ماه و توسعه آموزش علم و فناوری در اسرائیل است.



1397/11/15
21:08:07
5.0 / 5
4754
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار