تعمیرگاه ستفیکس
معاون وزیر نیرو:

۳۳۴ شهر امسال تحت تنش آبی قرار دارند

۳۳۴ شهر امسال تحت تنش آبی قرار دارند

تعمیركار: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: امسال ۳۳۴ شهر تحت تنش آبی قرار دارند كه به علت كاهش بارش ها، این رقم در سال قبل ۲۸۴ شهر بود.



به گزارش تعمیركار به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر عباس سروش در اولین نشست مشترك هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر كبیر با استادان ۱۳كشور جهان با اشاره به وضعیت آب، میزان بارندگی ها، تغییرات آب و هوایی، افزایش دما و وضعیت آب های زیرزمینی در كشور تصریح كرد: لازم است تمام كسانی كه با مبحث آب درگیر هستند اعم از تولید كنندگان و مصرف كنندگان با مدیریت پیوسته بتوانند شرایط فعلی را كنترل و از وخیم شدن شرایط آبی جلوگیری نمایند.
به گفته سروش، امسال ۳۳۴ شهر تحت تنش آبی قرار دارند كه به علت كاهش بارش ها، این رقم در سال قبل ۲۸۴ شهر بود.
معاون وزیر نیرو كنترل شرایط موجود را نیازمند تمركز بیشتر بر تامین و توسعه منابع آبی دانست و اضافه كرد: باید به دنبال مدیریت مصرف بود.
وی با اشاره به برنامه های كوتاه مدت و میان مدت وزارت نیرو تصریح كرد: در ۷ماه اخیر كارگروهی به نام سازگاری با كم آبی در كشور با حضور وزارتخانه های كشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و كشور و هم سازمان های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه تشكیل شده تا بتوان وضعیت را كنترل كرد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همینطور با اشاره به احیای دریاچه ارومیه بعنوان یكی از اولویت های این وزارتخانه اظهار داشت: فعالیت هایی انجام و توفیق های نسبی هم حاصل شده است.
وی با بیان این كه مسئولیت احیای دریاچه ارومیه با سازمان حفاظت محیط زیست است، خاطرنشان كرد: در این ارتباط از همكاری دانشگاه های خارجی هم استقبال می نماییم.
سروش درباره برنامه های وزارت نیرو در استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و استادان خارجی اظهار داشت: ما محورهای تحقیقاتی خویش را معرفی كرده و بسته به نیازهای موجود از این ظرفیت هم استفاده می گردد.
معاون وزیر نیرو همچون این محورهای تحقیقاتی به تغییرات اقلیم، مدیریت به هم پیوسته آب، بهبود وضعیت كیفی آب و فناوری های نمك زدایی اشاره نمود.
در اولین نشست مشترك هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر كبیر استادانی از دانشگاه های لهستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، تركیه، سوریه، آمریكا، كانادا، الجزایر، ژاپن و ایرانی ها مقیم خارج از كشور در حوزه های بایوتكنولوژی، نفت، گاز، مدیریت منابع آب، مواد و نانوتكنولوژی، اینترنت اشیاء و كلان داده شركت داشتند.

1397/07/14
21:05:04
0.0 / 5
4862
تگهای خبر: اینترنت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار