تعمیرگاه ستفیکس
پس از ۱۳ سال

چین یك تاسیسات رادیویی با وسعت 5 برابر نیویورك ساخت!

چین یك تاسیسات رادیویی با وسعت 5 برابر نیویورك ساخت!

به گزارش تعمیركار چین بعد از سالها تلاش ساخت یك آنتن مخفی عظیم را در منطقه ای به وسعت پنج برابر شهر نیویورك به آخر رساند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، شایعاتی در خصوص اینكه ساخت این آنتن رادیویی آزمایشی ۱۳ سال به طول انجامیده است و اینكه آنتن مذكور می تواند با زیردریایی های نظامی ارتباط برقرار كند، وجود دارد.
"امواج رادیویی با بسامد بس پایین"(ELF waves) با استفاده از یك دستگاه كه پیام ها را تا صدها متر زیر آب به زیردریایی ارسال می كنند، منتشر می شوند.
پروژه الكترومغناطیسی بیسیم(WEM) به صورت رسمی جهت استفاده در زمین لرزه و تشخیص مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد، اما استفاده اصلی آن در زمینه های نظامی است.
چین به تازگی بسیار به دنبال فناوری امواج رادیویی با بسامد بس پایین بوده است و الان كه این تأسیسات، بر روی زمینی با مساحت ۱۴۰۰ مایل مربع(۳۷۰۰ كیلومتر مربع) قرار دارد، نقطه اوج این فناوری است.
پروژه الكترومغناطیسی بی سیم از یك جفت خط تامین كننده برق ولتاژ بالا ساخته شده است كه از ۱۰۰ كیلومتری با شبكه فولادی ۶۰ كیلومتری از سراسر منطقه عبور می كند.
هر خط برق با یك حفره زیرزمینی، دو نیروگاه و چند ژنراتور زمینی را آبستن می كند.


این فرایند، تابش الكترومغناطیسی را قادر می سازد تا هزاران مایل با استفاده از هوا و یا با استفاده از پوسته زمین عبور كند.
تخمین زده می گردد كه برد رادیویی این تاسیسات به ۳۵۰۰ كیلومتر برسد. "سازمان جهانی بهداشت"(WHO) قبلا گفته است كه امواج رادیویی با بسامد بس پایین برای انسان سرطان زا هستند.
"سازمان جهانی بهداشت" ادعا می كند كه امواج رادیویی با بسامد بس پایین روی اعصاب انسانی تأثیر می گذارد و انتقال های سیناپسی را تحریك می كند. همینطور اعتقاد بر این است كه با تولید یك فلاش نور، سلول های شبكیه را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
"هوانگ ژیوی"(Huang Zhiwei)، استاد گروه مهندسی برق دانشگاه Nanhua اظهار داشت: امواج رادیویی با بسامد بس پایین به علت طول موج بسیار بلندش، كه می تواند بیشتر از هزار كیلومتر باشد، بعید است كه صدمه جدی به بدن انسان وارد كند.
پژوهشگران همچنان اعتراف كردند كه این امواج می تواند با اندام های حسی مداخله داشته باشد.
پژوهشگران می گویند سیگنال های امواج رادیویی با بسامد بس پایین در فركانس بین ۰.۱ و ۳۰ هرتز تولید می شوند و امكان دارد برای زیردریایی هایی كه صدها متر زیر آب هستند، قابل تشخیص باشد.


مقامات چینی محل دقیق تسهیلات را برای عموم منتشر نكرده اند اما افراد بر این باورند كه در منطقه Huazhong، قرار دارد.
یكی از پژوهشگران این پروژه در گفتگو با "South Morning Post" اظهار داشت: اگر جنگ آغاز شود، از این تجهیزات استفاده خواهد شد.
اعتقاد بر این است كه این پروژه بعد از اتمام یك پروژه دیگر كه در سال ۲۰۰۹ به آخر رسیده است، شروع شده است. اولین ایستگاه نظامی انتقال فركانس فوق العاده پایین در سال ۲۰۰۹ به آخر رسید و یك سال بعد توانست با یك زیردریایی ارتباط برقرار كند.
به قول محققان و منابع نزدیك این پروژه، كاربرد نظامی این فناوری تنها در استفاده از ماشین آلات نیست. از امواج بلند این فناوری می توان برای شناسایی و مطالعه ذخایر معدنی و نفت هم بهره برد.
امواج رادیویی با بسامد بس پایین را می توان برای شناسایی تغییر شكل خاص سنگ ها هم استفاه كرد. شناسایی تغییر شكل خاص سنگ ها می تواند در شناسایی زلزله های پیش رو كمك نماید.
بسامد بس پایین
بسامد بس پایین در تقسیم بندی اتحادیه بین المللی مخابرات به تابش الكترومغناطیس با بسامد میان ۳ تا ۳۰ هرتس گفته می گردد كه طول موجی میان ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ كیلومتر دارند. بسامد بس پایین را با عبارت اختصاری ELF نشان می دهند. در علوم جوی، بسامد بس پایین در بازه ۳ تا ۳۰۰۰ هرتس درنظر گرفته می گردد. این امواج در بین یونوسفر و سطح زمین به صورت طبیعی وجود دارند. امواج با بسامد بس پایین در برقراری ارتباطات مخابراتی نظامی و همینطور الكترومغناطیس درمانی كاربرد دارند.
از عوارض در معرض قرار گرفتن برای این امواج بر سلامتی موجودات زنده هم گزارش هایی وجود دارد.



1397/10/12
14:32:09
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: تشخیص , فناوری , مهندس , مهندسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار