تعمیرگاه ستفیکس
وزیر ارتباطات:

تمام تجهیزات آمریكایی از شبكه ملی اطلاعات خارج شد

تمام تجهیزات آمریكایی از شبكه ملی اطلاعات خارج شد

تعمیركار: وزیر ارتباطات با اشاره به اینكه هسته داخلی شبكه ملی اطلاعات سه برابر شد، اظهار داشت: تمام تجهیزات آمریكایی از شبكه ملی اطلاعات خارج شده است.



به گزارش تعمیركار به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه ارتقای سه برابری هسته IP شبكه ملی اطلاعات و رونمایی از بسته اقتصادی، حمایتی از كسب و كارهای خدمات ابری، میزبانی و شبكه توزیع محتوا اظهار داشت: با افتتاحی كه امروز انجام میگردد هسته IP شبكه ملی اطلاعات از ۶.۸ ترابیت به ۱۸ و نیم ترابیت برثانیه افزایش یافته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینكه زیرساخت های شبكه ملی اطلاعات برای نمایش خدمات و سرویس ها آماده شده، كاهش تاخیر بین استانی را یكی از خاصیت های ۳ برابر كردن ظرفیت هسته IP شبكه ملی اطلاعات عنوان نمود و اضافه كرد: تاخیر بین استانی از ۴۱ میلی ثانیه به ۳۶ میلی ثانیه كاسته می شود و این دستاورد بزرگی در این حوزه می باشد.
آذری جهرمی افزایش قابلیت نمایش سرویس از ۳ ترابیت بر ثانیه به بیشتر از ۸ ترابیت بر ثانیه از خاصیت های دیگر این پروژه عنوان نمود و اظهار داشت: افزایش نقاط نمایش خدمات به مشتریان از ۹۰ نقطه به ۱۰۵ نقطه، تمركز زدایی و توجه به ملاحظات پدافند غیر عامل در طراحی شبكه، پایداری و اطمینان شبكه، طراحی و راه اندازی سیستم مدیریت و مونیتورینگ یكپارچه از قابلیت های دیگر انجام این پروژه در شبكه ملی اطلاعات است.
وی درباره بسته اقتصادی، حمایتی از كسب و كارهای خدمات ابری، میزبانی و شبكه توزیع محتوا كه در این مراسم رونمایی می شود، اضافه كرد: برمبنای مدل اقتصادی كه تهیه و تدوین شده است برای فراهم كنندگان خدمات ابری و خدمات محتوایی پرترافیك در دو شهر تبریز و شیراز فراخوان میگردد كه ظرفیت های مركز داده ای شركت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات با ۵ درصد تعرفه مصوب كمیسیون تنظیم مقررات، در اختیار این شركت ها قرار می گیرد.
جهرمی اضافه كرد: همین طور انتقال (ترانزیشن) بین مراكز داده تبریز و شیراز در لایه ۲ تا مركز داده IXP تهران و اتصال بین این IXP ها را با ۹۰ درصد تخفیف در اختیار این شركت ها و تولیدكنندگان محتوا قرار می دهیم و اتصال مشمولان این طرح به صورت مستقیم با IXP ها باز به صورت بلاعوض انجام میگردد كه تابحال امكان نداشته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقداماتی كه در حوزه حداقل كردن اثرات تحریمی انجام شده است، اظهار داشت: با كشور تركیه، آذربایجان و عمان توافقاتی داشتیم كه ارتباطات به جای انتقال به كشورهای اروپایی به صورت منطقه ای مبادله شود و با كشورهای عراق، پاكستان، امارات باز در حال مذاكره برای انجام این توافق هستیم.
وزیر ارتباطات به پیمان منطقه ای بین كشورهای ایران با تركیه، آذربایجان و روسیه اشاره نمود و گفــت: به دنبال یك پیمان منطقه ای بین این كشورها برای توسعه كسب و كارها در حوزه استارتاپی هستیم تا بتوانیم در این حوزه ظرفیت بین الملل خودرا فعال نماییم و بازار خودرا به دست آوریم.
وی با اشاره به لزوم تدوین الزامات لایه های خدمات و محتوایی شبكه ملی اطلاعات، اضافه كرد: كسانی كه در این حوزه به وظایف خود عمل نكرده اند صدای بلندتری در انتقاد از اقدامات انجام شده برای شبكه ملی اطلاعات دارند و بعضی از دستگاه هایی كه شبكه ملی اطلاعات را فقط در حد كلام می دانند و در عمل با وظایف خود آشنا نیستند بزرگترین مانع شبكه ملی اطلاعات در حوزه محتوا و خدمات هستند.

1397/10/11
22:54:39
5.0 / 5
4704
تگهای خبر: اقتصادی , تنظیم , خدمات , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار