تعمیرگاه ستفیکس
به دنبال هك شدن؛

جریمه ۱ و ۲۵ صدم میلیارد پوندی در انتظار فیسبوك

جریمه ۱ و ۲۵ صدم میلیارد پوندی در انتظار فیسبوك

تعمیركار: به دنبال افشای هك شدن حساب های كاربری ۵۰ میلیون نفر از كاربران فیسبوك انتظار می رود این شركت با جریمه ای ۱.۲۵ میلیارد پوندی مواجه شود.



به گزارش تعمیركار به نقل از دیلی میل، هكرها با سوءاستفاده از صدمه پذیری های امنیتی فیسبوك توانسته اند به اطلاعات حساب های كاربری ۵۰ میلیون نفر دسترسی یابند و برای دیگران پیام ارسال كرده یا پست هایی را از سوی مالكان اصلی هر حساب كاربری به نمایش بگذارند.
با توجه به اتصال حساب های فیسبوك برخی كاربران به حساب های اینستاگرام، تیندر، اسپاتیفای و... انتظار می رود تعداد قربانیان این حملات باز هم افزایش یابد. همینطور گفته می گردد ۴۰ میلیون نفر كاربر دیگر در فیسبوك هم احیانا هك شده اند.
در شرایطی كه حمله هكری مذكور در روز سه شنبه رخ داده، اطلاع رسانی فیسبوك در این زمینه روز جمعه صورت گرفت و همین امر سبب خشم نهادهای نظارتی و رگولاتوری ها در اروپا و آمریكا شده است.
در همین راستا كمیسیونر حفاظت از داده ها در ایرلند كه وظیفه بررسی و كنترل عملكرد شركت های فناوری در كل اروپا و قانون گذاری در مورد آنها را بر عهده دارد، با انتقاد از فیسبوك تصریح كرده كه این شركت در زمینه اطلاع رسانی در مورد این حمله هكری كوتاهی كرده است.
با توجه به اینكه درآمد سالانه فیسبوك در سال قبل میلادی بالغ بر ۳۱.۲ میلیارد پوند بوده است، اتحادیه اروپا بر اساس قوانین خود ۴ درصد از درآمد فیسبوك را بعنوان جریمه منظور خواهد نمود كه این رقم برابر با ۱.۲۵ میلیارد پوند است.

1397/07/08
10:32:05
0.0 / 5
4621
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار