تعمیرگاه ستفیکس

ناسا از فناوری چاپ 3 بعدی در ماه استفاده خواهدنمود

ناسا از فناوری چاپ 3 بعدی در ماه استفاده خواهدنمود

تعمیركار: آژانس فضایی آمریكا(ناسا) كه می خواهد به زودی به كره ماه بازگردد و حضوری پایدار را در این قمر رقم بزند، با محدودیت هایی همچون حمل بار از زمین به ماه مواجه می باشد كه چاره آنرا در استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در ساخت پایگاه های ماه دیده است.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، اگر بشریت به سراغ پایگاه های قمری چاپ سه بعدی شده برود، نمی تواند روی آن خطر کند و ناسا نیز حالا به فکر پشتیبانی کامل از این فنآوری است تا اطمینان حاصل شود که آن قسمت ها به خوبی روی ماه ساخته خواهند شد.
بر اساس گزارش ها، ناسا اخیرا یکی از پروژه های شرکت "Relativity Space" که روی موشک های چاپ سه بعدی کار می کند را انتخاب نموده است که می تواند ناسا را در این امر یاری کند.
این پروژه ایراد چاپ سه بعدی را در لحظه تشخیص می دهد و آنرا رفع می کند. اگر تولید یک قطعه از پایگاه ماه یا مثلا سپر تابشی با مشکل مواجه شود، فناوری این شرکت می تواند نقص را بطور خودکار شناسایی کند و آنرا ترمیم کند و تعیین کند که آیا پروسه چاپ هنوز به خوبی پیش می رود یا اینکه قادر به ادامه کار نیست.
این مرحله اول این پروژه است و هنوز جزئیات زیادی برای پرداختن به آن در دست اقدام است. ناسا برای ادامه کار بر روی این پروژه طی مدت شش ماه مبلغ ۱۲۵ هزار دلار به شرکت "Relativity Space" داده است.
موفقیت آمیز بودن این پروژه می تواند کمک شایانی نه فقط به کاوش در فضا کند، بلکه بطور کلی روی بحث تولید درفضا موثر باشد و مهاجران به ماه، مریخ و فراتر از آن می توانند وابستگی خودرا به منابع زمین کاهش دهند و بدانند که می توانند قطعات قابل اعتمادی را با بهره گیری از خاک محلی که در آن هستند، چاپ کنند.
این پروژه همین طور می تواند بطور کلی به توسعه فناوری چاپ سه بعدی کمک نماید و با تکمیل شدن آن دیگر لازم نیست نگران نواقصی بود که حالا می توانند پروسه چاپ را متوقف کنند و منجر به چاپ باردیگر یک قطعه از ابتدا شوند.




منبع:

1399/04/23
20:50:22
5.0 / 5
2492
تگهای خبر: تشخیص , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار