تعمیرگاه ستفیکس

همكاری ولوو و ویمو برای توسعه فناوری خودران

همكاری ولوو و ویمو برای توسعه فناوری خودران

تعمیركار: شركت خودروسازی ولوو و شركت فناوری ویمو متعلق به گوگل به دنبال تعبیه فناوری خودران ویمو در خودرو های الكتریكی كاملاً جدید هستند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از گادی وادی، گروه خودروسازی ولوو(Volvo) و شرکت توسعه فناوری خودران ویمو(Waymo) به توافقی دست یافته اند که شرکت ویمو را به شریک انحصاری این خودروساز لوکس سوئدی برای توسعه فناوری خودران در سطح ۴ تبدیل می کند.
شرکت فناوری ویمو متعلق به گوگل است و هم اکنون با خودروسازان بزرگی مانند رنو، نیسان، میتسوبیشی، جگوار و فیات همکاری دارد.
این توافقنامه شامل شرکت های تبعه ولوو یعنی "پل استار"(Polestar) و "Lynk & Co" متعلق به شرکت خودروسازی "جیلی"(Geely) است که از این توافق با ویمو بهره می برند.
آنها به دنبال کار بر روی پلت فرم های مختلف با تحقیق و توسعه بیشتر فناوری خودران هستند.
در مرحله اول، هر دو برند روی ادغام فناوری خودران ویمو موسوم به "Waymo Driver" با وسایل نقلیه برقی تلاش خواهند کرد. ویمو نقش خودرا در تهیه فناوری هوش مصنوعی برای رانندگی خودران ایفا خواهدنمود و ولوو نیز با بهره گیری از تخصص خود، وسایل نقلیه جدید را طراحی و تولید خواهدنمود.
هنوز جزئیات بیشتری درباره این همکاری در دسترس نیست، اما مشاهده این خودرو های جدید با فناوری خودران ویمو جالب خواهد بود.
خودروسازان جهانی برای بهبود آینده این صنعت از همکاری با شرکت های مختلف، چه استارتاپ ها و چه حتی شرکت های رقیب بهره می برند، برای اینکه همگی در صدد هستند تا در فناوری های جدید، نخستین و سرآمد باشند.
ولوو نه فقط با ویمو همکاری خواهد داشت، بلکه توافق دیگری نیز در زمینه تامین وسایل نقلیه خودران با شرکت اوبر(Uber) دارد. اعتقاد بر این است که خودرو های خودران توانایی پیشرفت بیشتر ایمنی جاده ها را به سطوح بیشتر و ایجاد تحول در زندگی، کار و مسافرت مردم دارند و انتظار می رود ولوو و شرکت های تبعه آن دستاوردهای بزرگی را دراین زمینه کسب کنند.
در حالی که جزئیات این همکاری اندک است، انتظار داریم که از این دو شرکت در آینده نزدیک بیشتر بشنویم، برای اینکه گفته می شود این همکاری یک نقطه عطف مهم در صنعت خودرو های خودران و رقابتی خواهد بود.




منبع:

1399/04/16
17:49:36
5.0 / 5
2763
تگهای خبر: برقی , خودرو , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار