تعمیرگاه ستفیکس

راداری كه كار آینه های محدب سر پیچ ها را انجام می دهد

راداری كه كار آینه های محدب سر پیچ ها را انجام می دهد

به گزارش تعمیركار محققان دانشگاه پرینستون موفق به ابداع یك سیستم راداری برای خودرو ها شده اند كه می تواند راننده را از پشت موانع و دیوارها آگاه كند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، در حالی که خودرو های امروزی به صورت فزاینده ای در تشخیص سایر وسایل نقلیه پیش روی خود در جاده ها خوب شده اند، هنوز هم در تشخیص وسایل نقلیه در تقاطع ها و به خصوص نقاط کور پیچ ها مشکل دارند. حالا یک سیستم راداری جدید با اجازه دادن به خودرو ها برای تشخیص وسایل نقلیه در نقاط کور می تواند کمک حال راننده باشد.
این سیستم راداری توسط تیمی به سرپرستی پروفسور "فلیکس هاید" در دانشگاه پرینستون ساخته شده است.
این سیستم که شامل واحدهای راداری داپلر نسبتاً ارزان است، در قسمت جلوی خودرو نصب می شود و پالس های رادیویی منتشر می کند که این امواج رو به جلو حرکت می کنند و سپس با برخورد به سطوح ثابت مانند دیوارها یا بدنه اتومبیل های پارک شده به اطراف کمانه می کنند. این روش را می توان به توپ سفید بیلیارد تشبیه کرد که با برخورد به دیواره میز، با همان زاویه کمانه می کند.
این موج ها به نقاط کور موجود در سر پیچ ها حرکت می کنند و به وسیله نقلیه ای که در حال نزدیک شدن به تقاطع است، بازمی گردد و سپس یک سنسور در خودروی اصلی، امواج رادیویی منعکس شده را شناسایی می کند که از راه الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل می شود تا راننده را از سرعت و جهت حرکت وسیله نقلیه واقع در نقطه کور آگاه کند.
در یک برنامه واقعی، راننده یا سیستم خودران به راننده اخطار خواهد داد.


حالا در نمونه اولیه فعلی، به علت اندازه کوچک و تفاوت در شکل و حرکت، فعلا این سیستم برای شناسایی دوچرخه سواران و عابران پیاده بهینه شده است و دانشمندان می گویند که به راحتی می توان آنرا برای ردیابی وسایل نقلیه بزرگتر سازگار کرد.
باآنکه قبلاً ما چندین سیستم مختلف را مشاهده کرده ایم که از لیزرها برای دیدن گوشه و کنارها استفاده می نمایند، اما انرژی مورد نیاز آنها بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز واحدهای راداری است. علاوه بر این، نور خورشید می تواند تشخیص نورهای بازتاب شده لیزر را برای حسگرها دشوار کند.
"هاید" در مورد این سیستم جدید می گوید: این سیستم از نظر یکپارچه سازی و ورود به بازار، به مهندسی زیادی احتیاج دارد، اما این فناوری ساخته شده است، ازاین رو امکان دیدن آن در وسایل نقلیه بزودی وجود خواهد داشت.




منبع:

1399/04/07
14:40:26
5.0 / 5
3094
تگهای خبر: تشخیص , خودرو , فناوری , مهندس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار