تعمیرگاه ستفیکس

دانش علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز توسعه می یابد

دانش علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز توسعه می یابد

تعمیركار: رشته علوم شناختی با گرایش طراحی و خلاقیت در دانشگاه هنر اسلامی تبریز احداث و فعالیت آموزشی این رشته از سال آینده تحصیلی با پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد آغاز میگردد.



به گزارش تعمیركار به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری علوم شناختی، دكتر یزدان موحدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به هنگام تجهیز «آزمایشگاه شناختی طراحی و خلاقیت» این دانشگاه كه با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به دستگاه «رهگیر چشمی» بیان كرد: با حمایت های توسعه علوم شناختی آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه همین طور به دستگاه ۶۴ كاناله ثبت سیگنال های مغزی باز مجهز شده است و علاقه مندان و اساتید و دانشجویان حوزه های علوم شناختی به فعالیت های تحقیقاتی در بخش های طراحی شناختی در این آزمایشگاه مشغول هستند.
وی اضافه كرد: با احداث رشته علوم شناختی با گرایش طراحی و خلاقیت، درصدد اتخاذ سازكارهایی جهت استفاده بهینه از دانش علوم شناختی در رشته های هنری همچون در امر طراحی و تولید بوده تا فرصت های مناسبی برای دانشجویان و محققان برای فعالیت در این رشته و باز بروز خلاقیت و مطالعات رفتار شناسی مشتری، فراهم گردد.
موحدی افزود: ترغیب دانشجویان رشته طراحی به نمایش پایان نامه ها در حوزه علوم شناختی، اقدامی دیگر برای ترویج و ارتقای علوم شناختی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز است و تلاش میگردد فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم شناختی در بین دانشجویان افزایش یابد.
وی با اشاره به اینكه آشنایی با دستاوردهای علوم شناختی و كاربرد آنها در طراحی و خلاقیت می تواند زمینه های فكری و عملی مناسبی را برای طراحی صنعتی و طراحی محصول رقم بزند، اظهار داشت: دربخش طراحی و خلاقیت باز اهتمام میگردد با تولید محصولات مختلف توسط دانشجو و بررسی آن در قالب دانش علوم شناختی، فرصت های بیشتری برای اشتغال زایی و تجاری سازی محصول درجامعه فراهم آید.
عضو هیات علمی دانشگاه هنراسلامی تبریز با قدردانی ازحمایت و كمك های ستاد توسعه علوم شناختی اظهار داشت: فعالیت ها برای ترویج و گسترش علوم شناختی در این دانشگاه مرهون اقدامات این ستاد است و ابراز امیدواری كرد با حمایت های ستاد ارتباط بیشتری میان صنعت و دانشگاه بخصوص برای تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه های علوم شناختی بوجود آید.
وی اظهار داشت: هم اكنون حدود دو هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و در نظر است در امتداد گسترش دانش علوم شناختی علاوه بر رشته علوم شناختی با گرایش خلاقیت و طراحی، در آینده دوره دكتری علوم شناختی باز در این دانشگاه احداث شود.

1397/10/02
20:20:06
5.0 / 5
4813
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار