تعمیرگاه ستفیکس

وقتی چاپ سه بعدی با كرونا مقابله می كند

وقتی چاپ سه بعدی با كرونا مقابله می كند

تعمیركار: با گسترش كروناویروس در جهان، خیلی از شركت ها و گروه های پژوهشی برای ساخت تجهیزات محافظتی، به استفاده از فناوری چاپ سه بعدی روی آورده اند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، گسترش فناوری چاپ سه بعدی می تواند راهبرد خوبی برای جبران کمبود ابزار پزشکی و تجهیزات محافظتی مورد نیاز بیمارستان ها و کادر درمان در سراسر جهان باشد.
برای جبران کمبود تجهیزات مورد نیاز، خیلی از شرکت های بزرگ و دانشگاه ها دست به کار شده اند. گروهی از دانش آموزان "دبیرستان رومئو" (Romeo High School) در ایالت میشیگان آمریکا طی پروژه ای موسوم به "فرست" (FIRST)، با کمک فناوری چاپ سه بعدی، سپرهایی را برای محافظت از صورت ابداع نموده اند.
این گروه از دانش آموزان با همکاری مدارس دیگر سراسر آمریکا، تولید را گسترش داده اند و روزانه حدود ۴۰۰ سپر محافظ صورت ابداع می کنند.
"کامرون کوئسنز" (Cameron Coesens)، از اعضای این گروه اظهار داشت: این پروژه بسیار جالب است برای اینکه آشنایی با مدل ساخت سپر محافظ، حدود یک روز طول می کشد و مدل فیزیکی آن نیز طی دو ساعت آماده می شود.
"مایک سوج" (Mike Savage)، مربی این گروه اظهار داشت: من دانش آموزان را در ساخت این سپرها راهنمایی می کنم تا توانایی های خودرا طی این پروژه رقابتی به کار بگیرند. سپرهای محافظ تولید شده، واقعا خوب هستند و توانایی دانش آموزان را نشان می دهند.


این گروه دانش آموزی از میان همه تجهیزات مورد نیاز، فقط به تولید سپرهای محافظ می پردازند که تقاضای بالایی دارند. از طرف دیگر، یک شرکت انگلیسی با کمک فناوری چاپ سه بعدی، ماسک های ونتیلاتور و دریچه های آنها را نیز تولید می کند. شرکت بلژیکی " Materialise" که یکی از بزرگترین شرکت های جهان در زمینه چاپ سه بعدی است نیز بتازگی به تولید ابزاری برای باز کردن در پرداخته است که کاربر را از دست زدن به دستگیره در بی نیاز می کند و جلوی گسترش کروناویروس را می گیرد.




منبع:

1399/02/09
13:14:00
5.0 / 5
3016
تگهای خبر: شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار