تعمیرگاه ستفیکس
با وضع قوانین جدید؛

استرالیا از پیام های كاربران جاسوسی می كند

استرالیا از پیام های كاربران جاسوسی می كند

تعمیركار: دولت استرالیا می خواهد با تصویب لایحه ای پیام رسان ها را مجبور كند اجازه دسترسی به پیام های كاربران مظنون به عملیات های تروریستی را در اختیار پلیس قرار دهند.



به گزارش تعمیركار به نقل از دیلی میل، بزودی دولت استرالیا با تصویب اولین «قوانین امنیت ملی ارتباطات رمزگذاری شده »در جهان از پیام های كاربران جاسوسی خواهدنمود.
پیش بینی میگردد این قوانین در هفته جاری در استرالیا تصویب شوند.
اپلیكیشن های پیام رسان مانند واتس اپ و فیسبوك مسنجر به صورت «سربه سر» (end-to-end) رمزگذاری می شوند. این بدان معناست كه اپلیكیشن های طرف سوم نمی توانند به محتویات پیام های كاربران دسترسی یابند. اما به نظر می آید این روند درحال تغییر است.
البته قابلیت جاسوسی در استرالیا فقط برای موقعیت های خطرناك مانند پیشگیری از تروریسم و ردیابی جرایم سازمان یافته در استرالیا استفاده میگردد. تحت قوانین جدید شركت ها باید قابلیت جدیدی ابداع كنند كه به پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات مظنونین را بدهد. در غیر این صورت باید منتظر جریمه باشند.
از پیام رسان ها خواسته میگردد برای این منظور نرم افزاری نصب كنند یا خدمات خودرا ارتقا دهند و اطلاعات فنی مانند source code را فراهم آورند.
این درحالی است كه فرد مظنون حتی نمی داند از او جاسوسی میگردد چونكه شركت حق ندارد این امر را فاش كند. البته هنوز كمیته امنیت و اطلاعات پارلمان استرالیا باید این لایحه را امضا كند.

1397/09/14
14:30:47
5.0 / 5
4822
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار