تعمیرگاه ستفیکس
سورنا ستاری:

ایران بزرگ ترین اكوسیستم استارتاپی منطقه را دارد

ایران بزرگ ترین اكوسیستم استارتاپی منطقه را دارد

به گزارش تعمیركار معاون علمی و فناوری اظهار داشت: ایران بزرگ ترین اكوسیستم استارتاپی را در منطقه دارد و همین اكوسیستم می تواند نقش پررنگی در گسترش نفوذ اقتصادی و فرهنگی ایران در منطقه تولید كند.



به گزارش تعمیركار به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم نامه با سازمان بسیج اساتید كشور، با تاكید بر اهمیت توسعه و ارتقاء مبانی نظریه پردازی در حوزه های علم و فناوری در كشور بیان كرد: مبحث جدی در روابط ایجادشده با سازمان بسیج اساتید كشور، به كارگیری و گسترش ایده های فناورانه در حوزه دانش بنیان و دانشگاهی است كه خوشبختانه با وقوع اتفاقات مثبت و عرضه مدلهای كارآمد توانسته ایم، در تبدیل دانش به اقتصاد و به كارگیری ایده های نوین و فناورانه جوانان بستر خوبی به منظور توسعه اكوسیستم و زیست بوم نوآوری و فناوری كشور فراهم نماییم.
ستاری با اشاره به همكاری های ایجادشده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان بسیج اساتید كشور بیان كرد: تولید بستر مناسب به منظور بهره مندی از ایده های نوین و فعالیت جوانان فعال و همینطور تزریق آنان به اقتصاد هدفی است كه این معاونت با همكاری بسیج اساتید كشور به دنبال آن است.
وی اظهار نمود: هم اكنون ایران بزرگ ترین اكوسیستم استارتاپی را در منطقه دارد و همین اكوسیستم می تواند نقش پررنگی در گسترش نفوذ اقتصادی و فرهنگی ایران در منطقه تولید كند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به پیشرفت های حاصله در حوزه های مختلف نانو، زیست فناوری، سلول های بنیادی و حوزه های جدیدی همچون هوافضا و ماشین سازی بیان كرد: ورود خط تولید از خارج از كشور كار یك سیستم دانش پایه نیست بنابراین باید در این زمینه خودساخته و متكی بر خود باشیم، به صورت مثال در صنعت ماشین سازی نیازمند تولید خودمان هستیم و نباید تنها متكی بر ورود خطوط تولید از خارج از كشور باشیم.
در بخش دیگر این نشست پرویز كرمی مشاور معاون علمی و فناوری با تاكید بر اهمیت مبحث زیست بوم فناوری و كارآفرینی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: یكی از جایگاه ها و پایگاه هایی كه می تواند در توسعه و پیشرفت زیست بوم فناوری و كارآفرینی نقش بسزایی ایفاء كند وجود سازمان بسیج است كه در معاونت علمی و به صورت كلان در كشور می تواند نقش پررنگی ایفاء كند.
وی بیان كرد: سازمان معظم و مبارك بسیج، در كارهای سازندگی جهادی، اجتماعی، فرهنگی و به صورت كل در سطح كلان برای كشور ثمرات زیادی به همراه می آورد، كه درنهایت این موفقیت ها شامل حال نظام و كشور است و می تواند بن بست های موجود را مرتفع سازد.
دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترك میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان بسیج اساتید كشور اهداف تفاهم نامه فوق را برشمرد و اظهار داشت: ترویج و فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان بعنوان زیربنا و مقوم اقتصاد مقامتی، روایتگری فتوحات جهاد علم و فناوری، كمك به توسعه و ارتقای تكنولوژی های جدید كشور و آگاهی از خلأهای موجود در حوزه پژوهش های كاربردی معطوف به فناوری های موردنیاز كشور ازجمله اهداف تفاهم نامه مشترك معاونت علمی با سازمان بسیج اساتید كشور است كه می توان به آن اشاره نمود.
وی افزود: تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و كانون های نخبگی در جهت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، گفتمان سازی رویكرد مسئله محوری و حل مسئله در امر پژوهش های تقاضامحور همینطور تقویت روحیه اعتماد و خودباوری در حوزه تولید علم و فناوری های بومی از دیگر اهداف این تفاهم نامه مشترك است كه می توان از آن نام برد.
كرمی در انتها اظهار داشت: با وجود فرهیختگان و دانشجویان مختلف در سازمان بسیج اساتید كشور می توانیم به حوزه فرهنگ سازی و ترویج و نگاهی ویژه داشته باشیم.

1397/09/11
18:50:13
5.0 / 5
4704
تگهای خبر: اقتصادی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار