تعمیرگاه ستفیکس
تاكید رگولاتوری؛

گردنگیر اپراتورها به اطلاع رسانی كاركرد سرویس ارزش افزوده مشتركان

گردنگیر اپراتورها به اطلاع رسانی كاركرد سرویس ارزش افزوده مشتركان

تعمیركار: با گردنگیر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه مكلف شده اند اطلاعات كاركرد سرویسهای ارزش افزوده مشتركان را به صورت دوره ای در چارچوب پیامك برای آنها ارسال نمایند.


به گزارش تعمیركار به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: در امتداد شفاف سازی، اطلاع رسانی به مشتركان و پشتیبانی از كسب و كارهای سالم در حوزه سرویس های ارزش افزوده، اپراتورهای موبایل مكلف شده اند حداقل دو هفته یك دفعه اطلاعات كاركرد سرویس های ارزش افزوده ای كه مشتركان فعال كرده اند را به صورت پیامكی برای آنها ارسال نمایند. وی درباره سایر كانالهای اطلاع رسانی سرویسهای خدمات ارزش افزوده كه قبل از این فعال شده اند، اضافه كرد: مشتركان اپراتورها می توانند در بخش خدمات اپلیكیشن های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویسهای مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده كنند و از سرویسهایی كه عضو آن هستند اطلاع پیدا كرده و درصورت تمایل عضویت خودرا لغو كنند. مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، با اشاره به روش كد دستوری برای اطلاع از سرویسهای فعال ارزش افزوده، اشاره كرد: كاربران با شماره گیری كد دستوری #۸۰۰* می توانند به راحتی كاركرد و سرویسهای خدمات ارزش افزوده ای كه عضو آن هستند را استعلام كنند و درصورت عدم تمایل، از سرویسی كه عضو آن هستند بیرون بروند قره داغی درباره روش جایگزین برای برخی مشتركین كه نمی توانند بوسیله كد دستوری #۸۰۰* درباره سرویسهای ارزش افزوده فعال خود اطلاعات كسب كنند، اضافه كرد: یكی دیگر از روشهای اطلاع رسانی درباب سرویس های ارزش افزوده، مراكز تماس اپراتورهاست. رگولاتوری اپراتورها را مكلف كرده است كه بوسیله مراكز تماس شان، پاسخگوی سوالات و درخواست های مشتركین درباره خدمات ارزش افزوده باشند. بر همین مبنا شماره ۹۹۹۰ در همراه اول، شماره ۷۰۰ در ایرانسل و شماره ۲۰۰ در رایتل بعنوان شماره های مركز تماس پیش بینی شده است. وی ایجاد كانالهای مختلف برای كسب اطلاع از كاركرد و تعرفه سرویسهای ارزش افزوده را در امتداد پشتیبانی از كسب و كارهای حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و اظهار داشت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارند مانع فعالیت كسب و كارهای سالم سرویسهای خدمات ارزش افزوده شوند. چونكه تعداد قابل توجهی از شركتها خدمات با كیفیت و مطلوبی را به مشتركین خود ارائه می دهند. قره داغی اشاره كرد: رگولاتوری به دنبال شناسایی و حذف سرویس هایی است كه با استفاده از روشهای نامطلوب و اغوا كننده افراد را به عضویت خود درآورده اند؛ تا از این طریق، از شركت هایی كه كسب و كار درست و سالمی را در زمینه خدمات ارزش افزوده راه اندازی كرده اند، حمایت كند؛ چونكه معتقدیم مردم به این خدمات نیاز دارند. وی با اشاره به كاهش شكایات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ درباره علت آن اظهار داشت: از یك سو با نظارت و پیگیری های اخیر رگولاتوری مشكل عدم شفافیت در سرویسهای خدمات ارزش افزوده و تعرفه آنها برطرف شده و این شفاف سازی از جانب اپراتورها اجرایی شده است. از طرف دیگر مشتركان نیز اطلاعات خوبی در زمینه سرویسهای ارزش افزوده و نحوه عضویت یا فعال و غیر فعال سازی آن كسب كرده اند.


منبع:

1398/11/08
09:07:03
5.0 / 5
4570
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار