تعمیرگاه ستفیکس
با اعلام رگولاتوری؛

سهم اپراتورهای موبایل از پیامكهای تبلیغاتی مزاحم مشخص شد

سهم اپراتورهای موبایل از پیامكهای تبلیغاتی مزاحم مشخص شد

به گزارش تعمیركار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم اپراتورهای تلفن همراه از پیامكهای تبلیغاتی مزاحم را منتشر و اعلام نمود: اپراتورها در پروسه احراز هویت برای واگذاری سیمكارت، خوب عمل نكرده اند.


به گزارش تعمیركار به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی مدیركل دفتر حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری با اشاره به اینكه در نیمه اول دی ماه امسال ۱۴ هزار و ۲۸۹ سیمكارت ارسال كننده پیامك تبلیغاتی مزاحم قطع شده است، اظهار داشت: سهم سیم كارتهای اپراتورهای تلفن همراه در ارسال پیامك تبلیغاتی مزاحم متفاوت می باشد اما امكان ارسال پیامك برای همه آنها مسدود شده است. وی با اشاره با اینكه بیشترین تعداد سیمكارت های مسدود شده مربوط به اپراتور ایرانسل است، اضافه كرد: در این بازه زمانی حدود ۹ هزار و ۲۹۵ سیمكارت ایرانسل مسدود شده كه این آمار نشان میدهد روزانه حدود ۷۱۵ سیمكارت ایرانسل توسط سامانه های رگولاتوری شناسایی شده و امكان ارسال پیامك برایشان غیرفعال شده است. مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، اشاره كرد: حدود هزار و ۷۰۲ سیمكارت از اپراتور همراه اول نیز شناسایی و امكان ارسال پیامك برایشان غیرفعال شده، یعنی بطور متوسط روزانه ۱۳۱ سیمكارت شخصی از این اپراتور مسدود شده است. قره داغی بیان كرد: در زمینه ارسال پیامك های انبوه تبلیغاتی در نیمه اول دی ماه، ۳ هزار و ۱۲۶ سیمكارت در شبكه رایتل یعنی بطور متوسط روزانه ۲۴۰ سیمكارت شناسایی و امكان ارسال پیامك برایشان غیرفعال شده است. وی ادامه داد: برای مشخص كردن سهم هر اپراتور در بخش ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم، باید میزان سهم هر اپراتور را در بازار مشخص نماییم. بر طبق آمار موجود، ایرانسل با حدود ۵۰ میلیون مشترك، ۴۳ درصد و همراه اول نیز با حدود ۶۲ میلیون مشترك، ۵۳ درصد از سهم بازار تلفن همراه را در اختیار دارد. رایتل نیز با حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترك، سهم چهار درصدی از این بازار را دارد. مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده رگولاتوری، درباره اقداماتی كه اپراتورها باید برای كاهش ارسال پیامك های تبلیغاتی انبوه انجام دهند، عنوان كرد: در گام اول اپراتورها باید هنگام واگذاری و فروش سیمكارت، پروسه احراز هویت را به صورت دقیق انجام دهند، آمار بالای تخلفات پیامكی نشان میدهد اپراتورها دراین زمینه خوب عمل نكرده اند. در گام دوم نیز اپراتورها باید قوانینی را در سامانه های خود برای شناسایی و غیر فعال كردن سیم كارتهای متخلف تعریف كنند. قره داغی اشاره كرد: جلوگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم برای مشتركین تمام اپراتورها یكی از اولویت های رگولاتوری است، از همین رو تمامی مشتركان تلفن همراه می توانند دریافت پیامك های تبلیغاتی برای سیمكارت خودرا با شماره گیری كد دستوری #۸۰۰* غیرفعال كنند. اگر پس از اعمال این كد دستوری باردیگر برایشان از سیمكارت های شخصی پیامك تبلیغاتی ارسال شد، می توانند شماره سیمكارت ارسال كننده پیامك را به سرشماره ۱۹۵ ارسال نمایند تا این شماره ها در شبكه مسدود شوند.


منبع:

1398/10/23
22:02:41
5.0 / 5
4736
تگهای خبر: تنظیم , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار