تعمیرگاه ستفیکس
در یك شركت دانش بنیان؛

دستگاه برش لیزری بدنه خودرو ساخته شد

دستگاه برش لیزری بدنه خودرو ساخته شد

تعمیركار: پژوهشگران در یك شركت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه برش لیزری 5 محوره شدند كه در صنایعی همچون صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد؛ كاربرد این دستگاه مرحله الگوبرداری در تولید را حذف می كند.



پرشا دیباج مدیر عامل یك شركت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: ما در این شركت، دستگاههای صنعتی برش لیزر و جوش لیزر را تولید می نماییم و اخیرا موفق شدیم یك محصول جدید تحت عنوان دستگاه برش فلزات ۵ محور را بسازیم.
وی با اشاره به اینكه این دستگاه بیشتر در صنعت ساخت بدنه خودرو كاربرد دارد، بیان كرد: این دستگاه می تواند قطعات بدنه خودرو را پس از فرم و پرس به صورت سه بعدی برش دهد و سازندگان خودرو را از ساخت قالب های گران قیمت و زمانبر برش بی نیاز كند.
دیباج با تاكید بر اینكه هم اكنون تولیدكنندگان خودرو همواره كمترین زمانی كه برای الگوی خودرو صرف می كنند ۶ ماه است، بیان كرد: با این دستگاه دیگر نیازی نیست كه این زمان صرف شود و علاوه بر كاهش مصرف زمان، در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود.
به گفته وی، كاهش یك مرحله كمتر در تولید خودرو می تواند برای تولید كننده به صرفه باشد.
وی با اشاره به خاصیت های دستگاه برش ۵ محور اظهار داشت: تولید كننده می تواند بدنه خودرو را بدون اینكه قالبی داشته باشد برش بزند؛ همین طور برش قطعات بدنه، گلگیر، شاسی و داخل خودرو همچون توانایی های این دستگاه به حساب می آید.
وی اضافه كرد: از آنجایی كه دستگاه را تولید كردیم می توانیم برای خدمات بعد از فروش و رفع اشكال خود نیز به تولید كنندگان خدمات ارائه دهیم.
مدیر این شركت دانش بنیان با اشاره به اینكه دستگاه نمونه خارجی دارد، بیان كرد: ما توانستیم دستگاه را به صورت صددرصد بومی سازی كنیم؛ هم اكنون نمونه های خارجی دستگاه در صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
دیباج تصریح كرد: طبق براوردهایی كه داشتیم قیمت دستگاهی كه تولید كردیم برابر با یك چهارم نمونه اروپایی است كه برای تولید كننده می تواند صرفه جویی ارزی داشته باشد.
این تولید كننده محصولات دانش بنیان با اشاره به اینكه بیشتر قطعات كاربردی در دستگاه برش لیزری ۵ محوره ایرانی است، بیان كرد: صنایع دیگری همچون صنعت لوازم خانگی، نیروگاهی، نفت و گاز و... می توانند از این دستگاه استفاده كنند.
وی تصریح كرد: این مدل برای نخستین بار است كه در كشور تولید می شود؛ هنوز ۵ محور و برش لیزری در دستگاههای موجود ساخته نشده است. دستگاههای برش كنونی برای برش ورق فلزی یا لوله یا پروفیل مورد استفاده قرار می گیرند.
به گزارش تعمیركار به نقل از مهر، این شركت دانش بنیان از ستاد فتونیك، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی در جهت تولید دستگاه دریافت كرده است. این طرح در نمایشگاه لیزر و فتونیك در پاویون ستاد فتونیك، لیزر، مواد پیشرفته حضور داشت.


منبع:

1398/08/25
01:54:10
5.0 / 5
4985
تگهای خبر: خانگی , خدمات , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار