تعمیرگاه ستفیکس

چرا پرندگان آوازخوان چاق نمی شوند؟

چرا پرندگان آوازخوان چاق نمی شوند؟

تعمیركار: یك زیست شناس انگلیسی در بررسی جدید خود ادعا كرده است كه دلیل چاق نشدن پرندگان آوازخوان، كنترل میزان سوخت و ساز بدن است.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، یك دانشمند كنجكاو موفق شده دلیل چاق نشدن پرندگان آوازخوان را كشف كند.
پرندگان آوازخوان می توانند برای تغییر مواد مغذی موجود در غذا، متابولیسم یا فرآیند هضم خویش را تغییر دهند. در نتیجه، همیشه مواد مغذی كافی را به دست می آورند و هیچگاه بیش از اندازه چاق یا لاغر نمی شوند.
دكتر "لویس هالسی"(Lewis Halsey)، زیست شناس "دانشگاه روهمپتون"(University of Roehampton) انگلستان اظهار داشت: هرچند غذای پرندگانی مانند گنجشك همیشه در دسترس آنهاست اما به نظر می آید كه هیچگاه به اضافه وزن دچار نمی شوند اما اگر انسان ها در چنین شرایطی قرار گیرند، به سرعت وزن اضافه می كنند.
هالسی قصد داشت بداند كه آیا میزان انرژی كه پرندگان برای آواز خواندن، حركت كردن و یا فعالیت صرف می كنند، با وزن آنها در ارتباط می باشد. او برای این كار، به مطالعه پژوهش های پیشین پرداخت تا درك كند كه پرندگان چگونه وزن خویش را بررسی می كنند.
وی ادامه داد: من قصد داشتم علاوه بر غذا و فعالیت، مكانیسم های رفتاری و فیزیولوژیكی احتمالی پرندگان را بررسی كنم.


پژوهش های پیشین نشان داده بود پرندگان می توانند وزن خویش را به صورت ناخودآگاه كنترل كنند. هالسی افزود: پرندگان می توانند با افزایش میزان سوخت و ساز روزانه یا كاهش كارآیی كه امكان جذب انرژی از غذای هضم شده را برای آنها فراهم می آورد، تعادل انرژی را برقرار سازند. حیوانات می توانند كارایی خویش را برای جذب انرژی از هر مقدار غذا تنظیم كنند. برای مثال، آنها می توانند جهت استفاده كمتر یا بیشتر انرژی، فركانس یا الگوهای آواز را تغییر دهند.
هالسی برپایه این یافته ها باور دارد مفهوم ساده چگونگی جذب مواد مغذی بدن، به تعریف دوباره این تغییرات نیاز دارد.



1397/06/29
12:26:06
0.0 / 5
4997
تگهای خبر: تنظیم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار