تعمیرگاه ستفیکس

ماده ای كه با تابش نور سخت و در تاریكی نرم می شود!

ماده ای كه با تابش نور سخت و در تاریكی نرم می شود!

تعمیركار: تولید موادی كه بتوان خواص آنها را در شرایط مختلف محیطی بسادگی تغییر داد، جزء علائق مهم دانشمندان است و پژوهشگران برای نخستین بار موفق به این كار شده اند.


به گزارش تعمیركار به نقل از نیواطلس، تعدادی از محققان استرلیایی، آلمانی و بلژیكی با همكاری یكدیگر موفق به تولید پلیمر جدیدی شده اند كه ساختار آن در مقابل نور و تاریكی متفاوت می باشد. آنان می گویند تولید پلیمر مورد اشاره هزینه چندانی ندارد ولی ماده تولید شده در صورتیكه در مقابل تابش انواع نور قرار بگیرد سخت و مستحكم شده و اگر در تاریكی رها شود نرم و منعطف می شود.
ساختار این پلیمر متشكل از مولكول هایی به نام ترازولیندیون ها و نفتالین است. زمانی كه این ماده در مقابل نور سبز ال ای دی قرار بگیرد مستحكم باقی می ماند، اما به محض اینكه نور خاموش شود، نرم و منعطف می شود. تولید این ماده انقلابی در صنعت كامپیوتر و علم شیمی به وجود آورده و به خصوص برای تولید انواع محصولات با استفاده از چاپگرهای سه بعدی به كار می آید. چنین ماده ای برای طراحی سازه هایی مانند پل ها و پله ها نیز قابل استفاده بوده و می توان چندین لایه از آنرا بدون مشكل خاصی بر روی یكدیگر قرار داد.


منبع:

1398/04/25
15:15:38
5.0 / 5
5006
تگهای خبر: صنعت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار