تعمیرگاه ستفیکس

فورد از بطری های پلاستیكی كفپوش خودرو می سازد

فورد از بطری های پلاستیكی كفپوش خودرو می سازد

به گزارش تعمیركار شركت خودروسازی آمریكایی ˮفوردˮ(Ford) سالانه بیشتر از یك میلیارد بطری پلاستیكی را بازیافت می كند و توسط آنها برای برخی خودرو های خود، كفپوش تولید می كند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، فورد با این كار پسندیده ای كه انجام می دهد به طرز قابل توجهی میزان پلاستیك های دفن شده در گورستان پسماند شهری را می كاهد.
این شركت سازنده خودرو آمریكایی اعلام نموده است كه كفپوش خودروی شاسی بلند "اكواسپورت"(EcoSport SUV) خویش را با استفاده از ۴۷۰ بطری پلاستیكی یكبار مصرف بازیافت شده درست كرده است.
این شركت اضافه كرد: وزن تركیبی این پلاستیك ها ۸ هزار و ۲۶۲ تن بود كه اگر آنها را كنار هم قرار می دادیم، بیشتر از دو بار می توانستیم دور جهان را بپوشانیم.
فورد در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودرو های سواری و باری، خودرو های لوكس با برند لینكلن هم تولید می كند.
طبق گزارش "آژانس محیط زیست سازمان ملل متحد"، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون تن پلاستیك در جهان تولید می شوند كه نیمی از آنها یكبار مصرف هستند و در این میان تنها ۹ درصد بازیافت می شوند، ۱۴ درصد برای بازیافت جمع آوری می شوند و ۱۲ درصد سوزانده می شوند كه این امر سبب می شود گازهای بسیار سمی آزاد شوند.
گزارش ها نشان داده است كه ۹۱ درصد پلاستیك ها با گذشت بیشتر از نیم قرن از ساخت آنها (سال ۱۹۵۰) هنوز هم در محیط زیست هستند و تجزیه نشده اند و این نشان داده است پلاستیك در طول زمان نابود نمی گردد و به صورت نامحدود در محیط باقی می ماند.


فورد برای ساخت كفپوش خودرو مذكور از بطری های پلاستیكی و درب آنها استفاده نمود. طی انجام این كار آنها پلاستیك ها و درب هایشان را به كوچكی یك دانه بذر تبدیل كردند و سپس آنها را در حرارت ۲۶۰ درجه سانتیگراد قرار دادند.
پس از این كار، پلاستیك ها به فیبرهایی با ضخامت یك تار موی انسان در آمدند و سپس آنها را به الیاف تبدیل نموده و الیاف را با دوختن به هم متصل كردند. در آخر هم الیاف دوخته شده به كفپوش تبدیل شدند.
شركت آمریكایی فورد ۲ دهه است كه بعنوان اولین شركت خودروسازی گزارش های پایداری را عرضه می دهد. گزارش پایداری(Sustainability Report) یا گزارش مسئولیت اجتماعی، به بیان نتایج عملكرد هر سازمان بر سه محور تشكیل دهندهٔ مفهوم توسعهٔ پایدار، یعنی اقتصاد، محیط زیست و جامعه و نحوهٔ مدیریت آنها می پردازد. این گزارش ها، فراتر از گزارش های معمول و سنتی مالی سالیانهٔ سازمان هاست و مخاطب آن، عموم ذی نفعان سازمان و به صورت كلی جامعه است. انتشار این گزارش ها در اغلب نقاط دنیا به شكل داوطلبانه صورت می پذیرد و می توانند معیاری برای تعهد یك سازمان به مسیر توسعهٔ پایدار تلقی شوند.
"كیم پیتل" (Kim Pittel) مدیرعامل شركت فورد در اینباره اظهار داشت: ما نسبت به جایی كه در آن زندگی می نماییم مسئولیم ازاین رو تصمیم گرفتیم چاره هایی را برای حفاظت از آن پیدا نماییم تا زندگی مردم بهتر شود. فورد جمعاً از بیشتر از ۶۵۰ میلیون بطری ۵۰۰ میلی لیتری برای كفپوش های خود بهره برده است.
علاوه بر این در اوایل سال جاری، فورد متعهد شد كه تمام پلاك های آینده خودرو های این شركت الكتریكی باشد. ماه گذشته، فورد با همكاری استارتاپ "اجیلیتی رباتیكس"(Agility Robotics) یك ربات پا با نام "دیجیت"(Digit) توسعه داد. ربات فورد می تواند بسته هایی را كه وزن آن ۴۰ پوند است را بلند كرده و پیتزا، بسته آمازون یا مواد غذایی كاربران را درب منزل به آنها تحویل دهد.




منبع:

1398/04/03
14:10:13
5.0 / 5
4390
تگهای خبر: خودرو , ربات , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار