خریدهای اعتباری بازیگر جدید و پیشتاز جمعه سیاه ایرانی
به گزارش تعمیرکار، داده های تجمیعی CDN آروان کلاد نشان میدهد که هم زمان با جمعه سیاه (Black Friday) ترافیک فروشگاه های اینترنتی افزایش 4.63 برابری نسبت به هفته گذشته (جمعه 30 آبان) را تجربه کرده اند.
به گزارش تعمیرکار به نقل از آروان کلاد، داده های تجمیعی CDN آروان کلاد نشان میدهد که هم زمان با جمعه سیاه (Black Friday) ترافیک فروشگاه های اینترنتی افزایش ۴.۶۳ برابری نسبت به هفته ی پیش (جمعه سی آبان) را تجربه کرده اند.
نکته جالب توجه جمعه ی سیاه سال جاری، پیش تازی خریدهای اعتباری بوده است که با رشدی بیشتر از چهار برابر مواجه بودند.
این داده ها حاصل بررسی «میزان ترافیک» انواع فروشگاه های آنلاین است که ترافیک کاربران آنها از شبکه ی توزیع محتوای آروان عبور می کند.
ترافیک کمپین های جمعه ی سیاه این سایت ها، از ساعت ده شب پنج شنبه تا دوازده ونیم نیمه شب جمعه، ۱.۵ برابر افزایش داشته و پس از یک افت نسبی، از ساعت نه و نیم بامداد جمعه تا انتهای روز جمعه هم چنان جست وجو برای کالاهای تخفیف دار ادامه داشته است.
بیش از ۹۶ درصد ترافیک کمپین های جمعه ی سیاه، ترافیک کش شده بوده است؛ به این معنا که پاسخ دهی به کاربران پلت فرم هایی که از زیرساخت آروان استفاده می کرده اند، بوسیله پاپ سایت های CDN آروان انجام شده است. هم چنین استفاده از ترافیک کش شده به مفهوم پاسخ دهی به کاربر از نزدیک ترین پاپ سایت و با سرعت بسیار بالاتر و تاخیر خیلی کم تری (حدود ۵۴ms) است که مستقیم کیفیت دسترسی کاربران نهائی این پلت فرم ها را بهبود می بخشد؛ خصوصاً در چنین کمپین های پرترافیکی.
۱۳ میلیون کاربر آنلاین در جمعه ی سیاه
داده های تجمیعی CDN آروان کلاد نشان می دهد، در جمعه سیاه حدود چهارونیم میلیون آی پی یکتا از وب سایت های حاضر در این کمپین بازدید داشته اند که این عدد معادل حدود ۱۳ میلیون کاربر بوده است.
براساس این گزارش، حدود ۳۸ درصد کاربران کمپین های بلک فرایدی از اینترنت اپراتور همراه اول، حدود ۳۴ درصد از اپراتور ایرانسل و باقی کاربران از دیگر ISPها بهره برده اند.
هم چنین داده های نمودار زیر نشان میدهد که کاربرانی که با سیستم عامل اندروید کمپین های بلک فرایدی را دنبال کردند ۷۴ درصد از کاربران را تشکیل می دادند. ۱۹ درصد از کاربران IOS و ۴ درصد از کاربران ویندوز هم از دنبال کنندگان تخفیف های جمعه بودند. کاربرانی که با موبایل شخصی خود کمپین ها را بررسی می کردند ۳۳ درصد سامسونگی، ۱۹ درصد آیفون و باقی با دیگر موبایل ها چک می کردند. این نوع داده ها می تواند به توسعه دهندگان و صاحبان وب سایت ها کمک نماید تا کمپین های آینده خویش را متناسب با نیاز و استفاده کاربران بهبود و تغییر دهند.
پوشاک؛ رتبه یک جست وجوی بلک فرایدی کاربران
امسال خیلی از فروشگاه های آنلاین مانند فروشگاه های پوشاک یا آرایشی-بهداشتی، ترافیکی نزدیک به پنج برابر بیش تر از هفته های قبل از بلک فرایدی را تجربه کرده اند.
در مقام دوم خرده فروشی ها -که مجموعه ی متنوعی از محصولات را عرضه می کنند- و خریدهای اعتباری، با ترافیک چهارونیم برابری قرار دارند؛ مقامی که برای پلت فرم های خرید اعتباری به عنوان بازیگر تازه نفس این عرصه، جالب توجه است.
فروشگاه ها مانند فروشگاه های وسایل الکترونیکی هم کمی در این کمپین های بلک فرایدی شلوغ تر شدند، اما در مقابل سایت هایی مانند سایت های آموزشی تغییر متمایزی در کمپین جمعه از خود نشان ندادند و جامانده از رونق بلک فرایدی بودند.
به رغم اقبال رشد ترافیکی، باید توجه داشته باشیم که هم چنان پلت فرم هایی که به عرضه ی اقلام متنوعی می پردازند، نسبت به فروشگاه های تخصصی که آروان کلاد بررسی نموده است، بیشتر از ۷.۵ برابر ترافیک و بازدید کاربران را به خود اختصاص داده اند.
پی نوشت: داده های موجود از ترکیب داده های ترافیکی چند کسب وکار مختلف در چند دسته بندی متنوع است که بمنظور تحلیل رفتار کاربران انجام شده است.
https: //news.arvancloud.ir/fa/black-friday-1404/
منبع: setfix.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت تعمیرکار در مورد این مطلب