تعمیرگاه ستفیکس

شرکتهای بیمه از هوش مصنوعی می ترسند

شرکتهای بیمه از هوش مصنوعی می ترسند

به گزارش تعمیرکار، شرکتهای بزرگ بیمه همچون AIG، گریت آمریکن و دبلیو برکلی قصددارند از رگولاتورهای آمریکایی بخواهند مسئولیت های در رابطه با هوش مصنوعی را از پوشش بیمه های شرکتی جدا کنند.



به گزارش تعمیرکار به نقل از تک کرانچ، یکی از بیمه گذاران بازده مدلهای هوش مصنوعی را بیش از اندازه پیچیده و درنتیجه غیرقابل اعتماد است. البته صنعت بیمه علل خوبی برای بیمناک شدن از هوش مصنوعی دارد. قابلیت AI Overview گوگل به اشتباه یک شرکت خورشیدی را به مشکلات حقوقی متهم کرد که این امر به شکایتی ۱۱۰ میلیون دلاری در ماه مارس منجر گردید. شرکت ایر کانادا نیز سال قبل مجبور شد طرح تخفیفی که چت بات شرکت آنرا اختراع کرده بود، اجرا نماید. همین طور کلاهبرداران سال قبل از یک نسخه کلون دیجیتالی مدیر ارشد اجرائی شرکتی که بسیار واقعی به نظر می رسید، برای سرقت ۲۵ میلیون دلار از شرکت Arup در انگلیس طی یک تماس ویدئویی استفاده کردند.
آنچه واقعا شرکت های بیمه را می ترساند پرداخت غرامتی کلان نیست، بلکه ریسک سیستماتیک هزاران مطالبه هم زمان در زمانی است که یک مدل هوش مصنوعیِ پرکاربرد گرفتار خطا شود. بگفته یکی از مدیران شرکت Aon، بیمه گران می توانند با یک ضرر ۴۰۰ میلیون دلاری برای یک شرکت کنار بیایند. آن چه از توان آنها خارج است، یک خطای عامل محور (agentic) در هوش مصنوعی است که بطور هم زمان ۱۰ هزار خسارت بوجود آورد.
1404/09/04
09:27:31
5.0 / 5
4
تگهای خبر: agent , شركت , صنعت , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت تعمیرکار در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

SetFix تعمیرکار