فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
تعمیرکار: 31 سال پیش در تاریخ 19 مرداد 1373، فناوری موبایل وارد ایران شد و نقطه عطفی در تحول ارتباطات کشور رقم خورد.
به گزارش تعمیرکار به نقل از روابط عمومی همراه اول، طبق گزارش مرکز ارتباطات، توسعه برند و رویدادهای بین المللی همراه اول، اولین اپراتور موبایل ایران سی ویک سال پیش، کار خویش را با راه اندازی ۲۴ ایستگاه رادیویی و عرضه چهار سیم کارت به نهاد ریاست جمهوری شروع کرد. امروزه همان شبکه، با در اختیار داشتن بالاتر از ۱۰۰ میلیون سیم کارت فعال و پوشش بالاتر از ۹۹ درصد جمعیت کشور به بزرگترین و پراستفاده ترین شبکه ارتباطی کشور در حوزه ارتباطات سیار تبدیل گشته است. مروری بر آخرین آمار در ارتباط با گزارش رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نشان داده است که تنها ظرف یک فصل حدود ۸۷ میلیارد دقیقه مکالمه و ۵۶ میلیارد پیامک در شبکه های سیار کشور رد و بدل شده است؛ آماری که نمایانگر اعتماد و استقبال گسترده مردم از این تکنولوژی ارتباطی با گذشت سه دهه از عمر آنست. همراه اول به عنوان برنده مزایده فرکانس ۵G و اپراتور دارای مجوز بهره برداری از این نسل ارتباطی، هم اکنون پوشش خدمات خویش را به ۱۴۳۴ شهر و ۴۴۹۱۸ روستا در سرتاسر کشور گسترش داده و با عبور از نسل های دوم تا پنجم فناوری ارتباطی، رکورددار «بیشترین تعداد سایت های فعال ۵G» با بالاتر از ۱۲۰۰ سایت فیزیکی است. با توجه به این دستاوردها، اما همراه اول فقط یک عرضه کننده خدمات ارتباطی نیست. این برند که طی سه دهه گذشته جایگاه خویش را به عنوان یکی از محبوب ترین و مورد اعتمادترین نامهای تجاری کشور تثبیت کرده، هم اینک در شروع چهارمین دهه فعالیت خود، برنامه راهبردی جدیدی با عنوان «کهکشان» را نیز معرفی کرده است. این برنامه که ادامه مسیر گذشته همراه اول محسوب می شود، به دنبال نزدیک تر کردن دنیای آنلاین و آفلاین و عرضه تجربه ای دیجیتال فراگیرتر و هوشمندتر است. مأموریت همراه اول در این مرحله عرضه خدمات ارتباطی جامع و خلق تجربه ای فراتر از یک اپراتور سنتی است. یکی از مهم ترین خصوصیت های این تحول، بازبینی در هویت بصری همراه اول است که ضمن حفظ میراث گرانبهای سال ها تلاش، نمایی مدرن و نوین از برند را عرضه می کند. اصلاحات انجام شده بگونه ای است که مرز میان حضور فیزیکی و دیجیتال به صورت کامل حذف شده و همراه اول وارد دنیای «Immersive» یا فراگیر شده است. هویت بصری جدید همراه اول بر پایه اعتماد، پویایی، نوآوری و تعهد به پیشرفت در فناوری طراحی شده است و این شرکت در امتداد شفافیت، تعامل موثر و پاسخگویی به نیازهای کاربران و شرکا، جایگاه خویش را به عنوان پیشرو ارتباطات کشور تحکیم می کند. رونمایی از این هویت بصری تازه، فصل جدیدی را در تاریخ همراه اول رقم زده و وعده آینده ای روشن تر، هوشمندتر و موفق تر را به همه ذینفعان می دهد.
منبع: تعمیركار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان سایت تعمیرکار در مورد این مطلب