تعمیرگاه ستفیکس
جهاد دانشگاهی اعلام كرد؛

قطار ملی مترو با انجام آزمون های سرعت آماده مسافرگیری می شود

قطار ملی مترو با انجام آزمون های سرعت آماده مسافرگیری می شود

جهاددانشگاهی در مورد آخرین وضعیت قطار ملی اعلام نمود این قطار با انجام آزمون های سرعت آماده مسافرگیری می شود.



به گزارش تعمیرکار به نقل از جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی و مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه اندازی قطار ملی مترو با حضور در شرکت واگن سازی تهران از قطار ملی متر بازدید نمود.
طیبی در این بازدید با اشاره به اینکه بر این باوریم که اقتصاد ما باید متکی بر تولید ملی باشد افزود: تولید ملی هم باید متکی بر علم و فناوری پیشرفته داخلی باشد تا بتواند رقابت پذیری خویش را از جنبه فناوری و روزآمدی حفظ نموده و در کنار تأمین نیازهای داخل کشور بتوانیم وارد بازارهای جهانی و منطقه ای شویم.
وی در ادامه ضمن اشاره به سابقه تولید قطار ملی و اقدامات جهاددانشگاهی در این رابطه اظهار داشت: از انتهای دهه ۷۰ دو حوزه تخصصی حمل و نقل ریلی و سیستم رانش و ساخت دکل های حفاری را که هر دو ترکیب برق و مکانیک و زیرشاخه های آن هستند را در دستور کار قراردادیم.
رئیس جهاددانشگاهی در این حوزه به مشکلات تحریم برای انتقال تکنولوژی اشاره نمود و اظهار داشت: در زمینه سیستم رانش با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه ای تعریف شد که به علت گرانی ها از حد پایلوت فراتر نرفت.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ به این نتیجه رسیدیم کل ساخت یک رام قطار مترو را آغاز نماییم اضافه کرد: در همین رابطه با پیشنهاد جهاددانشگاهی در برنامه ششم توسعه در دو ماده ۵۴ و ۳۶ تولید قطار ملی با ۸۵ درصد تولید داخل و آب شیرین کن ها با ۷۵ درصد داخلی سازی به تصویب رسید.
طیبی افزود: با استناد به همین مصوبه و پیگیری ما، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این قضیه ورود کرد و با همکاری و حمایت شهرداری تهران، شرکت مترو و واگن سازی تهران قرار شد یک رام کامل قطار ملی بومی سازی شود و در نتیجه قرارداد تولید یک رام قطار ملی مترو بود.
رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه خیلی ها باور نداشتند که این پروژه به سرانجام می رسد اظهار داشت: استعداد در تمام افراد و جوامع وجود دارد، مهم باور و حمایت درست است که در این پروژه به نحو احسن انجام شد و همه مسؤلان مربوطه خوب پایه پروژه ایستادند و اثبات کردیم کار شدنی است.
وی ضمن اشاره به این که امیدوارم عقد قرارداد ساخت ۱۱۳قطاری که شهرداری تهران نیازمند آن است و ۱۰۵ دستگاهی که معاونت علم و فناوری و همه ما به دنبال آن هستیم زودتر بسته شود تا این تابو به صورت کامل از بین رود و نشان دهیم میتوان یک کار خوب ایرانی را به صورت کامل و با فناوری روز و کیفیت بالا به سرانجام برسانیم اظهار داشت: همان گونه که در بحث ساخت دکل های حفاری توانستیم به موفقیت دست یابیم امیدواریم این قطار در آینده نزدیک، بعد از کسب استانداردهای لازم به ریل حرکت افتد و مسافرگیری کند.
قطار ملی مترو درحال کسب استانداردهای بین المللی
طاهرزاده مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه اندازی قطار ملی هم در این بازدید با اشاره به اینکه بسیاری بر این باور بودند که پروژه قطار ملی به سرانجام نمی رسد اظهار داشت: اما نه تنها قطار ملی حرکت کرد، بلکه بسیار هم موفق بود.
وی با اشاره به اینکه این پروژه برای نخستین بار در کشور انجام شد و به مرحله عملیاتی رسید افزود: هم اکنون آزمون های حرکتی و دریافت تأییدیه فنی و استانداردهای بین المللی این قطار وارد مرحله اجرایی شده است. امیدواریم تا خردادماه مجوزهای لازم صادر شود تا بتوانیم مسافرگیری قطار را انجام دهیم.


منبع:

1400/12/22
20:04:36
5.0 / 5
501
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار