تعمیرگاه ستفیکس

خطر ابتلای شدید به كووید-۱۹ در بیماران مبتلا به پاركینسون

خطر ابتلای شدید به كووید-۱۹ در بیماران مبتلا به پاركینسون

به گزارش تعمیرکار پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود نشان داده اند که بیماران مبتلا به پارکینسون بیشتر از دیگران، به نوع شدید کووید-۱۹ گرفتار می شوند و در معرض عوارض ناشی از آن قرار می گیرند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا و به نقل از نیوزوایز، خیلی از پژوهش های مربوط به کووید-۱۹ نشان داده اند که بیماران مبتلا به پارکینسون، عوامل خطر زیادی را دارا هستند که سبب می شود به نوع شدید کووید-۱۹ گرفتار شوند. پژوهش جدیدی که در "دانشگاه رور-بوخوم" (RUB) آلمان انجام شده است، داده های جامع تری را در مورد این مساله ارائه می دهد.
پژوهشگران در این پروژه، داده های مربوط به درمان پارکینسون را در ۱۴۶۸ بیمارستان مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی ها نشان داد که مبتلاشدن به کووید-۱۹ در افراد مبتلا به پارکینسون، شایع تر از افرادی است که به پارکینسون مبتلا نیستند؛ به ویژه افراد بالای ۶۵ سال و یا کسانی که به نوع شدید پارکینسون مبتلا هستند. همین طور پژوهشگران دریافتند که افراد مبتلا به پارکینسون در صورت مبتلاشدن به کووید-۱۹، بیشتر از دیگران تحت تاثیر بیماریهای پرخطر قرار می گیرند.
پروفسور "لارس تونگز" (Lars Tönges)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: بیماران مبتلا به پارکینسون به خاطر ضعیف بودن ممکنست در معرض خطر مبتلاشدن به نوع شدید کووید-۱۹ قرار بگیرند. میزان خطر، با افزایش سن و رسیدن به مراحل پیشرفته پارکینسون بالا می رود. عملکرد ریه ممکنست به خاطر بیماری و ضعف عضلات تنفسی ناشی از پارکینسون مختل شود.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که میزان فوت بیماران مبتلا به پارکینسون در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ بیشتر بوده و این مساله می تواند به خاطر شرایط مربوط به مدیریت کلی کووید-۱۹ باشد.
تونگز افزود: این پژوهش، نیاز به تضمین درمان مطلوب پارکینسون را در وضعیت همه گیری کووید-۱۹ نشان میدهد. خدمات پزشکی ازراه دور می توانند در آینده از این مساله پشتیبانی کنند.
این پژوهش، در مجله "Movement Disorders" به چاپ رسید.




1400/02/31
15:05:00
5.0 / 5
1097
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار