پس از برگزاری دو دوره نوآوردگاه؛

آخر نخستین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهنده ی كهكشان

آخر نخستین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهنده ی كهكشان

تعمیرکار: نخستین دوره پیش شتاب دهی شتاب دهنده‌ی کهکشان، با حضور هشت تیم استارتاپی در مرکز نوآوری ایرانسل برگزار گردید.



به گزارش تعمیرکار به نقل از روابط عمومی ایرانسل، نخستین دوره پیش شتاب دهی در شتاب دهنده‌ی کهکشان، واقع در مرکز نوآوری ایرانسل، با حضور هشت تیم استارتاپی و با تمرکز بر «آموزش های کاربردی»، «ارزش آفرینی» و «رویکرد لین استارتاپ» برگزار گردید.
اولین دوره پیش شتاب دهی، بعد از برگزاری دو دوره نوآوردگاه در مرکز نوآوری ایرانسل و انتخاب تیم های برتر، در طول سه ماه برگزار شد تا تیم های منتخب، طی این دوره از آموزش های مرکز نوآوری ایرانسل بهره مند شوند.
در نخستین دوره پیش شتاب دهی، تیم ها در ماه اول، با کلیات مفاهیم نوآوری و نوپای ناب، شناخت پرسونا و تعریف مسأله از دیدگاه تفکر طراحی آشنا شدند. تمرین های ذهنی تعریف شده، شرکت در جلسه ها و کارگاه ها، عرضه گزارش و در نهایت عرضه بوم ارزش پیشنهادی، از دست آوردهای ماه اول دوره پیش شتاب دهی بوده است. در ماه دوم، تیم ها با حضور در کارگاه های بوم مدل کسب و کار، موفق شدند تا همگام با پیاده سازی ایده در بوم، فعالیت خویش را در آموزش ها و کارگاه های منسجم ادامه دهند. در ماه سوم هم کلیاتی در مبحث تفکر مالی و مسائل حقوقی استارت آپی برای کامل تر شدن نگرش تیم ها از تمام ابعاد کسب و کار به آنها عرضه شد.
با آخر نخستین دوره پیش شتاب دهی، مرحله اعتبارسنجی هشت تیم استارتاپی که در زمینه های آموزش الکترونیک، اینترنت اشیاء، سلامت دیجیتال، خدمات سبک زندگی دیجیتال و VoD فعالیت دارند، در روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد و تیم هایی که امتیاز لازم را کسب کنند، به دوره‌ی شش ماهه شتاب دهی در شتاب دهنده کهکشان مرکز نوآوری ایرانسل راه پیدا می کنند.
نخستین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل، از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و با شرکت ۱۰ تیم استارتاپی برگزار شده بود.
دومین نوآوردگاه مرکز نوآوری ایرانسل هم از ۲۰ تا ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹، توسط مجموعه‌ی «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» در «شتاب دهنده‌ی کهکشان» مرکز نوآوری ایرانسل، واقع در «ایستگاه نوآوری شریف»، برگزار شده و ۱۲ تیم استارتاپیِ شرکت کننده که بعد از ثبت نام، در ارزیابی اولیه پذیرفته شده بودند، در آن حضور داشتند.
مرکز نوآوری ایرانسل، در چارچوب مجموعه‌ی «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت آفرینی در زمینه‌ی فناوری های برتر، به منظور خلق ارزش، رفاه انسان ها و توسعه‌ی سبک زندگی دیجیتال تشکیل شده است.
مجموعه‌ی ایرانسل لبز، از سال ۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه‌ی دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکتهای فناور و با مأموریت انجام فعالیتهای تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری سازی در زمینه‌ی شبکه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، شامل دانشگاه ها، شرکتهای دانش بنیان، استارتاپ ها و شرکتهای فناور، با هدف تأمین نیازمندی های بازار ICT تأسیس شده است.
چشم انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه‌ی منابع انسانی و زیرساخت های تحقیقاتی اقتصاد دانش بنیان در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه‌ی خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، همچون بخش های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با راه اندازی مرکز نوآوری، به دنبال حرکت در راه گسترش خدمات متنوع و توسعه‌ی سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با استفاده از فناوری های برتر در حوزه های مختلف، خلق ارزش کند. تیم های استارتاپی می توانند برای اطلاعات بیشتر و مطالعه‌ی زمینه های مورد حمایت، به بخش «مرکز نوآوری ایرانسل» در وبسایت ا یرانسل لبز به نشانی labs.irancell.ir رجوع کنند.


منبع:

1400/02/03
13:14:25
5.0 / 5
211
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
SetFix تعمیرکار