تعمیرگاه ستفیکس
دانشمندان انگلیسی بررسی كردند

شناسایی مجرمان تنها با تصاویر دست هایشان

شناسایی مجرمان تنها با تصاویر دست هایشان

به گزارش تعمیركار دانشمندان انگلیسی در حال كار بر روی توسعه یك فناوری خاص هستند كه این فناوری آنها را قادر می سازد مجرمان را تنها با استفاده از تصاویر دست آنها شناسایی كنند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان "دانشگاه لنكستر" و "دانشگاه داندی" هم اكنون بر روی توسعه فناوری خاصی به منظور شناسایی مجرمان كار می كنند.
دانشمندان در این فناوری از مواردی مانند "الگوهای عروقی" (vein patterns)، چروك های پوست، زخم ها، خالكوبی ها و رنگدانه ها بعنوان بیومتریك های كلیدی برای شناسایی فرد مجرم، استفاده می نمایند.
از این فناوری ها و تصاویر دست، پیش تر هم در دادگاه برای شناسایی كودك آزاران استفاده شده است اما در این فناوری دانشمندان به گونه ای متفاوت عمل خواهند كرد.
در این پروژه، پژوهشگران، بیومتریك های سخت مانند اثر انگشت را با بیومتریك های نرم برای به دست آوردن یك ارزیابی جامع از هویت واقعی شخص، تركیب خواهند كرد.
بیومتریك های نرم صفات فیزیكی و رفتاری و شخصیتی یك فرد را شامل می شوند.
پروفسور "دِیم سو بلك" (Dame Sue Black) از "دانشگاه لنكستر" انگلستان كه سرپرستی این پروژه را بر عهده دارد، اظهار داشت: دست های یك فرد نمایانگر خیلی از تفاوت های تشریحی آن شخص است. به دلایلی همچون ژنتیك، محیط زیست یا حتی حوادث دست هر فرد با افراد دیگر متفاوت می باشد. حالا برای اولین بار در این مطالعه، ما تمام عواملی كه یك دست را واقعاً منحصر به فرد می سازند تجزیه و تحلیل می نماییم و سپس با درك یك به یك آنها می توانیم افراد را شناسایی نماییم.
این فناوری كه در آن بیومتریك های سخت و نرم باهم مورد استفاده قرار می گیرند، تابحال به هیچ وجه مورد آزمایش قرار نگرفته است و این اولین دفعه است كه كالبدشناسان، انسان شناسان، ژنتیك شناسان، بیوانفورماتیك دانان، تحلیلگران تصویر و دانشمندان كامپیوتر برای توسعه این سیستم با یكدیگر همكاری می كنند.
از این فناوری می توان به صورت بالقوه در دسترسی های امنیتی، كنترل مرزی و كمك به تحقیق در مورد جرم های جدی و سازمان یافته در سطح جهانی بهره برد.
اكنون بیشتر از ۵۰۰۰ شهروند دانشور برای ایجاد مجموعه داده های منبع باز برای این برنامه استخدام شده اند.
تا كنون مبلغ ۲.۵ میلیون یورو (۲.۲ میلیون پوند) برای این پروژه پنج ساله كه توسط دانشمندان "دانشگاه لنكستر" و "دانشگاه داندی" انجام می شود، اختصاص یافته است.



1397/11/26
20:54:34
5.0 / 5
4880
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار