تعمیرگاه ستفیکس
توسط محققان كشور؛

بسته­ نفوذ ناپذیر برای ایمپلنت­ های قابل كاشت در مغز ایجاد می شود

بسته­ نفوذ ناپذیر برای ایمپلنت­ های قابل كاشت در مغز ایجاد می شود

به گزارش تعمیركار، بسته­ نفوذ ناپذیر برای ایمپلنت­ های قابل كاشت در مغز توسط محققان كشور ایجاد می شود.



به گزارش تعمیركار به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دكتر فرهنگ عباسی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز و یكی از محققان این طرح اظهار داشت: یك چالش اصلی استفاده­ دراز مدت از پروتزهای عصبی كاشته شده در مغز، عملكرد «متباین ایمپلنت» به علت پاسخ­های بافتی­ و هم ناپایداری فصل مشترك با بافت عصبی در كاربردهای بالینی است.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تحقیقاتی، توسعه مواد بسته­ بندی مناسب بر پایه فیلم ­های پلیمری و كپسوله كردن ایمپلنت­های مغزی، تولید یك فصل مشترك پایدار بین ایمپلنت و بافت مغز است.
عباسی توسعه دانش فنی نسل جدید تكنولوژی پوشش ­دهی، كپسوله ­سازی و بسته ­بندی هرمسی برای قطعات الكترونیكی جهت كاشت دراز مدت در بخش درون­ قشری مغز، طراحی و ساخت بسته ­بندی زیست ­ سازگار برای ایمپلنت ­های قابل كاشت در مغز با قابلیت تبادل سیگنال­های فركانس رادیویی به صورت بی سیم و هم خاصیت هرمسی جهت افزایش عمر مفید آنها در كاربردهای كرونیك و افزایش پایداری بیولوژیكی ایمپلنت مغزی در مقابل خوردگی از راه كاهش واكنش­های شیمیایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح پژوهشی برشمرد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز با اشاره به اینكه مطالعات اولیه این طرح و طراحی و ساخت پوشش مطمئن ایمپلنت های قابل كاشت در مغز انجام شده است، تصریح كرد: بسته بندی توسعه داده شده نفوذ ناپذیر در این طرح در پروژه دیگری كه با همكاری دانشگاه های تهران، علوم پزشكی شیراز و صنعتی سهند تبریز در حال انجام می باشد كه بر روی حیوان زنده آزمایش خواهد شد.
عباسی با اشاره به اینكه در توسعه این فناوری شناختی بخش عمده تجهیزات با خلاقیت و نوآوری های محققان ساخته و تولید شده است، اظهار داشت: دستیابی به این تكنولوژی گامی بسیار موثر و حیاتی برای بومی سازی ایمپلنت های مغزی است.
این محقق حوزه علوم شناختی اظهار داشت: با بهره گیری از این فناوری شناختی، بیماران دارای اختلالات شناختی و ضایعات مغزی می توانند بدون كمك دیگران و با استفاده از كامپیوتر به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.
وی با قدردانی از حمایت های ستاد توسعه علوم شناختی در اجرای این طرح تحقیقاتی و كوشش برای دستیابی به این نوع از فناوری های پیشرفته اظهار داشت: تشكیل شبكه ای از محققان و متخصصان علمی برای اجرای این طرح یكی از اقدامات ارزشمند این ستاد برای پیشبرد اهداف این طرح در دانشگاه صنعتی سهند تبریز است.
به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز تابحال بخش عمده ای از اهداف پیش بینی شده در این طرح تحقیقاتی محقق شده و پیش بینی می شود كه این پروژه در تابستان سال آینده به اتمام برسد.

1397/11/17
18:25:49
5.0 / 5
4613
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار