تعمیرگاه ستفیکس
پژوهشگران آمریكایی ابداع كردند

رباتی كه با نور شارژ می شود!

رباتی كه با نور شارژ می شود!

به گزارش تعمیركار پژوهشگران آمریكایی، نوعی ربات با قابلیت حمل بار ابداع نموده اند كه به كمك نور شارژ می گردد.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از مجله ادونسد ساینس نیوز، پژوهشگران آمریكایی قصد دارند ربات های نسل بعد را برای كمك به انجام دادن وظایف دشوار به كار گیرند. با كمك ربات های سبك وزن و فشرده كه قابلیت درك كردن دارند، كارهایی مانند اكتشافات فضایی بسیار ساده تر انجام خواهند شد.
این مورد كه پیشرفت های صورت گرفته در مورد علم رباتیك عملی می توانند به بهبود در انجام وظایف كمك كنند، بر كسی پوشیده نیست. سیستم های رباتیك نرم زیست تقلیدی، یكی از جدیدترین دستاوردها هستند كه تابحال در حوزه های پیشرفته سلامت به كار رفته اند.
با این حال، ربات ها در انجام دادن وظایف پایه ای مانند حمل بار، عملكردی ضعیف تر از انسان ها دارند. سیستم اسكلتی- عضلانی انسان ها و حیوانات كه از استخوان های خشك و ماهیچه های انعطاف پذیر ساخته شده، به آنها كمك می نماید بارهای سنگین را بردارند. ربات ها معمولا چنین سیستمی را در بدن خود ندارند اما در عوض، تركیباتی از مواد خشك و نرم را شامل می شوند.
ربات جدید هیبریدی كه مبتنی بر سیستم كش بستی است، از ستون های سفت فشرده و الیاف عضلانی نرم مصنوعی ساخته شده كه برای غلبه بر خیلی از مشكلات طراحی شده اند. این ربات می تواند از سیستم اسكلتی- عضلانی حیوانات تقلید كند و انرژی را در سراسر ساختار خود پراكنده سازد. این ویژگی، قابلیت حمل بار را برای ربات فراهم می آورد. نكته جالب دیگر در مورد ربات هیبریدی این است كه با نور كنترل می گردد.
الیاف عضله مصنوعی، از تركیب الاستومر كریستال مایع و نانولوله كربن تشكیل می شوند كه در مجاورت با نور، تغییر شكل می دهند. اتصال چهار الیاف به پایانه هر یك از ستون ها، به شكل گیری یك ربات بیست وجهی منجر می گردد. وزن ربات به خاطر فضاهای خالی وسیع میان ساختار آن، به صورت قابل توجهی كم است.
هنگامی كه ربات در معرض تابش نور قرار می گیرد، می تواند در چندین جهت و روی چندین سطح همچون سطوح ماسه ای و شنی به چرخش درآید و عملكرد خویش را در محیط های پیچیده نشان دهد. امكان حمل بار تا 7.5 برابر وزن، نشان داده است كه هیچ مانعی بر سر راه حركت این ربات وجود ندارد.



1397/10/30
13:22:11
5.0 / 5
4529
تگهای خبر: ربات , شارژ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار