تعمیرگاه ستفیکس
ناسا:

كاوشگر اینسایت امشب روی مریخ فرود می آید

كاوشگر اینسایت امشب روی مریخ فرود می آید

تعمیركار: ناسا اعلام نمود كه مقرر است امشب كاوشگر ˮاینسایتˮ( InSight) روی سطح مریخ فرود آید.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از ناسا، بنا بر اعلام ناسا، كاوشگر "اینسایت"(InSight) امشب حدود ۱۰: ۳۰ شب روی مریخ فرود می آید.
این برای آغازین بار است كه ناسا ماموریتی را برای مطالعه اعماق مریخ مختص كرده است.
مرحله فرود "اینسایت" در ابتدا در فاصله ۱۲۸ كیلومتری بالای مریخ آغاز خواهد شد و سپس فرود كامل صورت خواهد گرفت.
اینسایت" یك فضاپیمای رباتیك سطح نشین مریخ است كه مقرر است برای آغازین بار نقشه درونی مریخ را تهیه نماید. این فضاپیما در ساعت ۱۱: ۰۵ به وقت محلی ۵ مه ۲۰۱۸ از كالیفرنیا به فضا پرتاب شد.
محل فرود اینسایت، " هامونه الیسیوم"(Elysium Planitia) دومین منطقه بزرگ آتشفشانی در مریخ در نظر گرفته شده كه در آنجا با به كار انداختن یك حسگر و یك پروب دما و همین طور انجام آزمایش علمی رادیویی برنامه مطالعه ساختار داخلی مریخ صورت خواهد گرفت. اینسایت ظرفیت حمل ۵۰ كیلوگرم بار مفید را دارد و این دفعه شامل تجهیزات علمی همچون لرزه سنج، جعبه سنسور بار، دوربین ها، سامانه نصب تجهیزات و پس بازتابگر لیزری(Retroreflector) می باشد. هدف این فرودگر در این سفر شش ماهه، بررسی پوسته و قسمت های داخلی مریخ برای درك شكل گیری و تكامل این سیاره است.
فضاپیمای اینسایت به بررسی بخش های عمیق مریخ خواهد پرداخت. اینسایت می تواند اطلاعاتی مانند علائم حیاتی این سیاره، پالس و دمای آنرا بررسی كند. ناسا می گوید: ما توسط این فضاپیما برای اولین بار می توانیم سیاره مریخ را از زمان تشكیل آن( ۴.۵ میلیارد سال گذشته) بررسی نماییم.
هنگامیكه فضاپیمای ۸۰۰ پوندی(۳۶۰ كیلوگرمی) اینسایت به مریخ برسد، بازوی ۶ پا(۱.۸ متری) خودرا برای انجام دو آزمایش اصلی علمی به صورت مستقیم بر روی سطح مریخ قرار خواهد داد.





1397/09/05
20:43:06
5.0 / 5
4728
تگهای خبر: ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار