تعمیرگاه ستفیکس

راه اندازی قطاری در چین كه ریل ندارد!

راه اندازی قطاری در چین كه ریل ندارد!

تعمیركار: چینی ها به آزمایش تجاری یك قطار بدون ریل پرداختند كه به صورت خودران حركت می كند.


به گزارش تعمیركار به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دو سال پیش بود كه چینی ها از طرح مفهومی عجیب یك لوكوموتیو پرده برداری كردند كه بجای خط راه آهن، از شبكه ای از حسگرها استفاده می نماید.
حال این طرح اجرایی شده و چین برای نخستین بار به جابه جایی مسافران با این قطار پرداخت.
این سیستم حمل و نقل بجای اینكه در خطوط ریلی ثابت بماند، ابعاد و نقشه مسیر خودرا طرح ریزی می كند.
راه آهن مجازی این قطار ۱۷.۷ كیلومتر بوده و از میان شهر "ایبلین" چین می گذرد و راه اندازی آن ۱۲۰ میلیون پوند هزینه برداشته است. ایبلین در استان "سیچوآن" قرار دارد.
با وجود اینكه این قطار خودران است، ولی یك فرد پشت فرمان می نشیند و كنترل قطار را به دست می گیرد. البته به رانندگی پشت این وسیله نقلیه نمی پردازد.
نقش این فرد این است كه در موارد شكست سیستم خودران قطار یا موارد اضطراری، هوشیار باشد و وارد عمل شود.
اگر قطار از خطوط زرد رنگ مشخص شده در راه بیرون رود، سیستم بطور خودكار به حالت دستی تغییر پیدا می كند.
در این قطار تلفیقی از فناوری "لیدار"(LIDAR) و "جی پی اس"(GPS) بكار گرفته شده كه آنرا هدایت خواهدنمود. این فناوری تركیبی، مشابه با سیستم موجود در خودرو های خودران است كه در سراسر جهان توسعه یافته اند.
لیدار یكی ازفناوری های سنجش ازراه دور است كه با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را اندازه می گیرد. لیدار مشابه رادار است كه بعضی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می شود.
تصور می شود به صورت روزانه تا ۱۰ هزار مسافر از این سیستم حمل و نقل استفاده كنند.


البته زمانی كه این سیستم ریلی به شبكه ریلی با سرعت بالا متصل شد، تعداد مسافران به ۲۵ هزار نفر خواهد رسید.
خط قطار مذكور "ART T۱" نام دارد و می تواند با سرعت ۷۰ كیلومتر بر ساعت تردد كند و بطور همزمان تا ۳۰۰ مسافر را حمل كند.






سیستم ریلی "ART" توسط شركت "CRRC"، یكی از بزرگترین تولید كنندگان قطار در جهان توسعه یافته و هدف آن افزایش سرعت حمل و نقل عمومی شهر "ژانژو"(Zhuzhou) است. شهری كه بیشتر از چهار میلیون نفر جمعیت دارد.
وسعت این راه آهن نامرئی ۳.۷۵ متر است و بنا بر گفته مهندس ارشد پروژه، ساخت سیستم راه آهن مجازی ارزان تر از ساخت مترو یا ریل راه آهن برقی است.
او همینطور گفته كه ساخت یك كیلومتر ریل راه آهن برقی در چین ۱۷ تا ۲۳ میلیون پوند هزینه برمی دارد ولی این مبلغ برای یك كیلومتر ریل مجازی با فناوری پیشرفته به حدود ۵.۷ تا ۱۱.۴ میلیون پوند می رسد.
گفتنی است سنسورهای مختلفی در قطار استفاده شده كه اطلاعات سفر را گردآوری می كنند.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود كنید: video/mp4


منبع:

1398/09/23
22:08:56
5.0 / 5
4706
تگهای خبر: برقی , خودرو , راه اندازی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
SetFix تعمیرکار