تعمیرگاه ستفیکس
در آلمان؛

بزرگراه الكتریكی برای كامیون ها آزمایش شد

بزرگراه الكتریكی برای كامیون ها آزمایش شد

تعمیركار: برای اولین بار در آلمان سیستمی آزمایش شده كه كامیون هایی با موتور هیبریدی از كابل های بالاسر خود الكتریسیته دریافت می كنند و نیروی لازم برای حركت را از این طریق تامین می كنند.


به گزارش تعمیركار به نقل از سی ان ان، كامیون ها و خودرو های سنگین بنزین بیشتری مصرف می كنند و در آلودگی شهرها و تغییرات آب و هوایی نقش دارند. در همین راستا آلمان چاره جدیدی برای این مشكل نمایش كرده است. این چاره شامل انتقال الكتریسیته به كامیون ها به وسیله كابل های هوایی است. به عبارت دیگر در آلمان سیستمی ساخته شده كه به كامیون ها اجازه می دهد الكتریسیته را از كابل های بالای سر خود دریافت نمایند. این سیستم در ۱۰ كیلومتر از یك اتوبان در آلمان مورد آزمایش قرار گرفته است. این اولین باری است كه چنین آزمایشی در یك جاده عمومی انجام می شود. به هر حال شركت زیمنس این سیستم را طراحی نموده است. در این سیستم تجهیزات مخصوصی روی سقف خودرو ها نصب گردید تا بدین سان به كابل های برق بالای سرشان متصل شوند. این كامیون ها با سرعت ۹۰ كیلومتر بر ساعت حركت می كردند. كامیون ها هنگام اتصال به این كابل ها از موتور الكتریكی استفاده كردند و از طرف دیگر هنگامیكه در جاده های معمولی حركت می كردند سیستم هیبریدی آنها فعال می شد. همین طور در كامیون ها حسگرهایی مخصوص تعبیه شده تا كابل های برق هوایی را ردیابی كنند. بگفته شركت زیمنس سیستم eHighway كارآمدی خطوط ریلی برقی را با انعطاف پذیری حمل و نقل با كامیون تركیب می كند. همین طور این سیستم به میزان قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه ای می كاهد. این شركت ادعا می كند سیستم مذكور را می توان در زیر بنای فعلی جاده به كار برد. سیستم مذكور در قسمتی از جاده اجرا شده كه بین فرودگاه فرانكفورت و یك پارك صنعتی در نزدیكی آن قرار دارد. طبق اعلام زیمنس با كمك این سیستم صاحب كامیون می تواند در هزینه سوخت مصرفی در ۱۰۰ هزار كیلومتر ۲۲۳۷۰ دلار صرفه جویی كند.


منبع:

1398/02/19
11:49:09
5.0 / 5
5103
تگهای خبر: برقی , خودرو , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
SetFix تعمیرکار