رگولاتوری:

بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی می باشد

بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی می باشد

به گزارش تعمیركار مدیركل نظارت بر دفاتر پیشخوان رگولاتوری اظهار داشت: بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان خدمات، غیرقانونی می باشد و در صورت مشاهده این اقدام، با دفاتر برخورد می شود.


به گزارش تعمیرکار به نقل از رگولاتوری، شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اظهار داشت: دفاتر پیشخوان خدمات، هنگام عرضه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف برپایه مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می شود. وی ادامه داد: عرضه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیمکارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده گذاری (سجام) و... احتیاج به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند. حی شاد افزود: در جهت پشتیبانی از حقوق مصرف کننده علاوه بر بازرسی و کنترل های دوره ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته های استانی رسیدگی به تخلفات هم ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاه ترین زمان بررسی و رسیدگی کنند. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اضافه کرد: در صورت مشاهده نخستین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می شود و کمیته های رسیدگی به تخلفات استانی موظف می باشند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.


منبع:

1399/07/04
12:32:19
5.0 / 5
248
تگهای خبر: خدمات , خرید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
SetFix تعمیرکار